Dagens tårta

Jaha ja,så fick jag den äran att göra
en repris på tårtan från december.
 
Såhär såg den ut.
 
Tårtan i original heter Prins Sigvardstårta,
men jag fräschade upp den ovan med hallon
och mandarinklyftor inuti.
 
Även dagens tårta blev en specialvariant,denna
gång med hallon och filéade apelsinbitar i.
 
I original är det bara grädde och äggkräm
emellan,men tycker man att det blir för stabbigt
och sött så passar det mer än bra att som
jag tillsätta något fräschare.
 
Först en mandelbotten och på den hallon
som jag kokat,mixat och kylt först.
 
Ovanpå hallonen breddes äggkrämen och
sen ett lager vispad grädde samt filéade
apelsinbitar som synes.
 
På med nästa mandelbotten,hallon,
äggkräm och sist grädde förstås.
 
Och så avslutades det med flagad mandel som¨
jag faktiskt haft lite gulddust på och skakat i en
burk för extra lyster.
Inte nog med det,jag strödde guldglitter över oxå,
fast det syns ju knappast här på bilden.
 
Istället för juldekoration gjorde jag till dagens
tårta en liten chokladinstallation.
 
Snipp,snapp,snut...nu är nog denna snart slut.
 
Hej sålänge,vi hörs nästa vecka!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0