Torsdagtårtorna!

Idag är det redan fredag,tänka sej va,
att jag inte kommit i säng nu heller
fastän jag inte slöt ögonen förrän
vid halv sex igårmorse!
 
Men iaf,jag hade ju två tårtor som skulle
hämtas igår,eller förut ikväll känns bättre
att säja fastän det egentligen är fel.Men
ni hajjar,eller hur.
 
Nu hade jag tänkt att jag på dom tårtorna 
skulle testa en av mina nya blomtyllar,men
fy satan så trixigt det var att knipsa av själva
spritsningen i rätt stund.
 
Förhoppningsvis kanske jag lär mej vad
det lider framöver så dom blir snyggare.
 
Varje tårta bestod av två mandelbottnar och
på respektive botten breds ett lager äggsmör-
kräm samt på den ett lager grädde,för att sen
upprepas och så strör jag över flagad mandel
och/eller hackade hasselnötter ovanpå.
 
För att inte tårtan ska bli alltför sötsliskig
har jag tagit för vana att antingen som här
lägga mandarinklyftor på understa lagret,
eller ibland mixade hallon.Allt för att det 
ska bli en lite mer fräsch kombo.
 
Första tårtan klar-check!
 
Andra oxå-dubbelcheck!
Blomspritsningen ja...inte
precis snyggaste placeringen
heller förvisso,men vafan,det
är ju bara grädde lixom och lite
tycker jag nog att man kan freestajla
lite emellanåt!
 
Som sagt,övning kanske kan ge snyggare
resultat framöver!
Fast jag måste ändå medge att tyllarna i sej
är jäkligt fräna.Vem hade kunnat tro att det
skulle gå att spritsa ut blomliknande pluttar
ur ett litet metallstycke?!
Inte jag iaf.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0