Men vafan!

Nu har visst klockan blivit snart
fyra på torsdagsmorgonen,och
jag har fortfarande inte ett uns
av trötthetssandkorn i ögona!

Nu sitter jag här i valet och kvalet
om det är nån idé att ens försöka
pina ner sej i sängen eller om jag
kanske faktiskt borde fortsätta
sitta här.

Det är ju ändå snart dax att inta
morgonkaffet lixom.
 
Risken är ju annars att jag blir lite
för seg framåt förmiddagen eller
rentav ligger kvar i sängen och drar
mej tills jag blir förbannad på mej
själv som typ missat fyra muggar
kaffe och en massa annat som kunde
hunnits med!
 
Nu vet jag varken ut eller in och ju längre
jag sitter kvar och funderar desto mer
strulig lär väl torsdagen bli!
 
Fan att man ska va så förbaskat velig ibland.
 
Drick lite varm mjölk med honung i då eller
lägg dej och räkna får kanske ni tänker.
 
Aldrig i livet säjer jag.
Mjölk ska hällas kall i kaffet,honung är
vidrigt och sött och inte alls trevligt,och
att räkna får...skulle väl inte tro det va.
 
Det skulle inte ens hjälpa att räkna dinosaurier
som skulle kunna trampa ner mej i madrassen
för gott!
 
Ja,ja...det kanske blir lite kaffe strax iaf.
Sova eller rättare sagt vila ögonlocken
kan jag väl göra nån annan gång.
Typ när dom självmant fladdrar till!
 
O-Favorit i repris!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0