Jag måste nog ta en "macka" till

Ibland blir jag sådär sjukt jävla
sugen på mjuka mackor att jag
skulle kunna klättra på väggarna
när det visar sej att det inte ens
finns en torr kant i frysen.
 
Lika sjukt jävla ont får jag i magen
OM jag käkat en mjuk macka och
typ förträngt det faktum att sånt 
med mjöl inte är lika välkommet
ner i strupen och vidare i systemet.
 
Jag har dock inte riktigt hittat nåt
bra recept som liknar vanligt bröd 
men inte innehåller mjöl,inte förrän
idag när jag av en slump scrollade
förbi nåt som såg intressant ut.
 
Det bästa av allt var att det inte krävdes
en massa krångliga ingredienser med
namn som man inte ens visste fanns.
 
Nåra ägg,lite bakpulver,en nypa salt
och en matsked fiberhusk så var saken
smet s.a.s!
 
Vispa ihop och klicka ut på plåt med
bakplåtspapper,skjuts in i ugnen i knappt
en kvart....och sen njöt både jag och magen!
 
 
Lite extra riven ost hade jag iof på
innan jag gräddade dom,och det
skäms jag inte alls över.
 
Så jäkla goda och inte tycker jag
att det smakar ägg alls,vilket annars
kan få mej att rygga tbk en aning om
just den smaken blir för genomträngande.
 
Snabbt,lätt och enkelt som sagt.
Precis som det ska vara när man
blir sjukt sugen utan förvarning!
 
Nu ska jag nog ta ännu en innan sängdax!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0