En lördag i bakandets tecken

Ja jädrar i mitt lilla kök,nu har det
blivit en hel del bakande och tårtfix
här senaste tiden.
 
Och än är det inte färdigt på den fronten,
för imorr´n (läs:om ett tag)kommer det förhoppningsvis
stå ännu en tårta klar framåt eftermidda´n.
 
Jag har iof fått skapligt fria händer,men
jag kan inte riktigt komma överens med
mej själv om färg och utseende.
 
Tror ändå att det lutar mot grått i nåra
olika toner,men riktigt säker är jag icke!
 
Sen kommer vi då oxå till det här med 
dekorationer.Jag har lixom ingen bra
sockerpasta som vill lyda under fingrarna.
 
Sånt kan reta gallfeber på mej faktiskt,för
det finns fan inget mer irriterande än när
varje litet nuddande gör fula märken i det
man försöker forma och få skapligt utseende
på.Små streck och fula pillmärken...nej tack!
 
Så på det området är jag fasen inte med alls!
Nu har jag iof ett par timmar på mej,så jag
kanske kan hitta på nåt iaf.
 
Vad jag däremot är klar med,är fyllningarna.
Dom mousserna står i kylen och gottar till sej.
 
Chokladmousse kan väl smaka gott...
 
En len mangomousse kan nog göra susen.
 
Hallonmousse då..det är grejer.
 
Men som sagt,nu har jag söndags-
förmiddagen på mej att försöka
styra upp helgens uppdrag.
 
Och vem vet,det kanske ordnar sej
skapligt även denna gång.Hoppet
finns iaf,ända tills det eventuellt är
totalt kört,men vafan,man kan inte
va på topp jämt!
(även om man skulle vilja)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0