Svärmorsbesök och sjukstuga

Fy fan vad tiden springer ifrån mej.
Den travar ju för tusan snabbare
än Usain Bolt vetja.
 
Redan onsdag lixom.
Nyss var det ju lördag när lilla svärmor
kom på helgvisit och i övermorron är
det säkert julafton oxå!!!
 
Sociala klubben var det här.
Inte nog med att svärmor satt
och pillade på sin Iphone,strax
efter att hon klarat av den gick
hon och hämtade sin padda!
 
Jag fick en jättefin tasselreflex av henne,
för hon tycker det är skitviktigt att synas
nu när man är ute i mörkret.(jag håller såklart med)
OM man nu är det vill säja!
 
Oturligt nog var jag inte mitt riktiga jag då
hon kom på besök,och är det inte ännu faktiskt.
 
Har åkt på nån eller nåra jävla skitbaciller
som gör att jag snörvlar,hostar,är raspig på
rösten (helt utan i söndags och måndags),
och känner mej allmänt låg.
 
KAN vara nåra småbarnsbaciller möjligtvis,för
jag fick en hel "nys" rakt i fejset av Lewi när
han och Wille sov över.
Jag brukar inte va sjuk speciellt ofta,men på 
senare år har jag märkt att just dom där små-
folksbacillerna,dom är det fanimej drag i.
 
Jag har inte tid att va dålig nu.Det står en hel
del på schemat som MÅSTE bli klart nämligen,
så jag känner mej lite lätt uppstressad och det
gillar jag inte.
 
Nu ska jag emellertid slänga mej i soffan en stund
för den berömda kvällshuvudvärken är på ingång.
 
Hoppas ni som läser mår okej och INTE blir
krassliga.Jag tycker vi röstar för friskare
decembrar och humöret på topp!
 
Hej hopp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0