Sent som vanligt,eller tidigt om man så vill

Ja,ja,jag SKA försöka komma i säng snart.
Det har bara tagit lite tid att varva ner sen
"minijulen" med bästa Ullis tog slut och jag
kramade henne hej då i dörren.
 
Tänk att det ska behöva bli jultid för att vi ska
kunna sätta oss ner i ett par timmar och bara
prata som om ingen tidsbegränsning fanns.
 
Jag bjussade på kycklingpaj,sallad och lite
bubbelvatten (utan alkohol alltså),och sen
drack vi varsin STOR mugg kaffe och högg
in på julgranen.
 
Ganska grann gran om jag får säja
det själv,och som vanligt FÅR jag
ju göra det eftersom jag bestämmer
alldeles på egen hand härinne.
 
I år hade vi bestämt,typ faktiskt skrivit
i sten att INTE ge varann grejer.
Jag hade bara nåra saker som skulle ha
överlämnats för länge sen,så dom räknades
inte.Men Ullis den lilla rävhonan kunde som
vanligt inte låta bli att komma med en hel
tomtesäck full med prylar.
 
"Äsch sa hon,det är bara en blomma"!
Fasen,man blir ju galen på henne!
Galen fast på ett jäkla underbart sätt och
samtidigt rörd så in i benmärgen.
 
Visserligen var det en blomma med,
men inte BARA lixom!
 
VAD ska jag gör med dej?frågade jag henne,
men fick som vanligt inget svar!
 
Tusan då,nästa år ska jag banne mej hyra
en släpvagn och samla så mycket "bra att ha grejer"
till henne så hon måste bygga ut för att få plats
med allt.
 
Nu är iaf disken avklarad och bryggaren
laddad till om ett par timmar när jag åter
sitter här vid skärmen.
Nota ska skrivas för naturligtvis finns det
en del att handla.Både inför helgens uppe-
sittarkväll med tacotema OCH inför julaftonens
knytisbord då alla inblandade tar med vad som
ätas skall.
 
Tills vi hörs igen kan vi ju tänka på
att denna spretiga lilla blogg faktiskt
fyllt 10 år.
Hur KUNDE jag missa att fira det i början
av december?
 
Antar att dom tio åren satt sej mer på minnet
än jag vill erkänna.
Grattis i efterskott då "majsomittilivet".
Kanske dax att avveckla eller byta namn
till "majsosentilivet"!!
 
Vi får väl se!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0