Juletid är julefrid

Hej på er och god fortsättning.😇
 
Även om jag inte alls är något julfreak
what so ever,så tänker jag iaf på ett plan
anamma vissa delar.Som det här med
att i jultider ska man ha viss frid,och
sanna mina ord att jag kommer gå all
in på det.
 
Jag ska fasen inte göra ett skit tror jag.
Och definitivt INTE äta nån mer julmat.
 
Jag åt "lite,lite" igår,och det räcker mer
än nog åt mej för hela året.
 
Men för att inte va helt juloff,så slänger
jag väl in nåra bilder från julafton och
hoppas att ni har det gott därute i cybern.
 
Var rädda om er och njut av lugnet som jag
önskar de flesta av er får!
Kram ♥
 
 
 
Lewi hans farmor och moster "Mellan"!
 
Wille & Rossi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag fick en valfri tidningsprenumeration
av Wille & Lewi,så nu gäller det att välja
rätt lektyr framöver♥
Tack småfolket♥

Och så var det ju det här med att vi vuxna
bestämt att INTE ge varandra klappar,rättare
sagt att INTE byta sedlar.
MEN,bäst som jag satt där med kameran och
fotade allt från papper till rörliga barn,så kom
"Stora" med en surprise från prinsen som denna
julafton var med SIN ursprungsfamilj i 08-land.
 
Gissa om jag blev både förvånad OCH superglad!
 
....ett nytt batteri till bilen!
Tack älsklingen alltså♥
 
Och så var det ju det där med tomten.
Han var tydligen på helt annan ort även
detta år,så GISSA vem som fick rycka ut
och gå med krum rygg och kli i låtsas-
skägget om inte MOI.
Fast,är man skillad så är man 😁
(vad dom inte vet är att det kommer en
  faktura på cirka 1.600 kr vartefter.Moms + OB)😂 
 
Avslutar med ett tydligt bevis på varför
man INTE ska ha en äkta gran inne till jul.
 
 
Om det i år kan bero på att sommaren var
supervarm,torr och het så rötterna inte kunde
få i sej nåt vatten låter jag vara osagt,men så
värst schysst mot lilla granen som tappade
typ alla sina barr och släppte kulorna i golvet
tyckte jag ändå inte att det var.
 
Fotnot:Mormor Majso har TRE plastgranar
i förrådet.Just sayin´  .......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0