Show me some damn respect

Men iaf,jag besökte ju den nya tand-
hygienisten även i onsdags,och hade
då en tid kl:10.00.
 
Redan på väg upp i trappan slog den
bekanta intuitionen till,för jag gav mej
fan på att hon även denna gång skulle
vara sen.
 
När jag anlände satt det två personer i
väntrummet och ytterligare två tillkom.
Gissa vem som satt kvar sist??
Just det,JAG!
 
Klockan blev 10.05,den blev 10.10,den
blev 10.15,och DÅ kommer lilla madam
glatt gående mot mej och säjer lite käckt:
"Hej,välkommen hit"!
 
Vid det här laget var lilla jag inte speciellt
uppåt,men ansträngde mej för att INTE
gå helt bananas,så jag sa:
"visst var det väl 10.00 jag hade tid?"
 
"EH,ja,men det gick inte att få igång datorn,
och så kan det ju vara ibland svarade madame"!!
 
-Okej,men förra gången var du oxå försenad,
nämligen 10 minuter och MIN tid är minst lika
viktig som din,och då kunde du ju åtminstone
kommit ut och sagt till!
Jag hade faktiskt kunnat åka hemifrån en kvart
senare.Det är respektlöst att behandla andra såhär.
(datortjafset tror jag inte ett dugg på)
 
Skapligt irriterad och faktiskt jävligt besviken satte
jag mej tillrätta i stolen.
 
"Du behöver inte vara orolig,vi kommer hinna
i tid säjer madam när jag påpekat att JAG hade
en tid att passa.
 
EN timme var inbokad,och redan efter 25 minuter
har jag rest på mej och lagt jackan över armen.
 
När jag ifrågasatte varför det behövdes FYRA
besök á 1 timme,så svarar madam att:
"Det är för att allt ska bli ordentligt gjort och att
man inte tar bedövning i både under och över-
käke på samma sida vid ett tillfälle"!
 
-Så det är inte för att tjäna pengar då svarar jag
ironiskt (eftersom jag ju fattar att det är precis så).
 
-Absolut INTE säjer madam,jag förklarade ju.
 
"Men okej kontrar jag,om nu det som var uppsatt på
en timmes jobb gick på 25 minuter och man INTE
kan lägga bedövning uppe OCH nere på samma sida,
då måste det ju gå att lägga bedövning uppe OCH 
nere DIAGONALT samtidigt!!!
ELLER??
 
-Ehhh,jao,jo det skulle ju kunna gå svarar madam!
 
Bra där,och då har vi nu kommit ner i TRE av
dom FYRA inbokade besöken,och som faktiskt
hade kunnat bli ENDAST TVÅ!!
 
Vaddå INTE för att tjäna pengar!
Jävla ocker och ruffel & båg.
Fan vad jag INTE litar på en enda
(tandläkar)käft!!
 
Tack och hej då lixom,och JA,jag ska betala
en trappa ner.
 
SJUHUNDRATJUGOJÄVLAFUCKINGKRONOR
för 25 minuter EFTER avdragen rabatt!
Jag spyr snart i spottkoppen hos madam.
 
Tänk om man ändå blivit tandläkare/tandhygienist,
fy fan vad jag INTE lurat mina patienter då!
 
MEN,jag kommer tack vare min envishet och mitt
ifrågasättande ändå spara drygt 700 kosingar när
den här höstens följetong är över,och det är ju
alltid nåt att berätta för barnbarnen när dom blir
stora nog.
 
Hinner jag utbilda mej tills dess,eller?
För isf ska dom komma till min praktik!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0