Nu vaknar kappvändarna till liv igen!

Jaha ja,så var vi inne i vecka 34 dårå,
och redan har "dom som bara älskar
sommaren" helt bytt sida och blivit
"dom som älskar hösten och längtar
efter snö och julafton"!
 
Ameh vafan äre för fel på folk,va?!
 
Jag menar,antingen är man väl en
sommarmänniska eller vintertyp,
och annars är man väl allround.
 
Snacka om att vända kappan efter
vinden och använda en jacka med
löstagbart foder.(när det passar)
 
Helt plötsligt har sommartyperna snöat
in på tända ljus,filtar över benen och 
superdupermysiga stunder i soffan.
Helst med en kopp grönt te och gärna
oxå en ingefärsshot.
Jorå,för dom vill ju kunna mysa på utav
bara fan och INTE riskera nån höst-
förkylning med halsont och feber.
 
Och så ska dom prompt "vända blad" och
starta ett nytt kapitel,för det ÄR ju så jäkla
passande och bra att göra det nu såhär när
skolorna börjat och rutinerna återgått till
det vanliga igen!
 
Jävla hycklare.(säjer jag)
 
Själv kan jag erkänna att det jag saknar mest
är värmen och dom ljusa kvällarna,och inte fan
längtar jag efter vare sej snö eller jul.
 
Fy satan så jobbigt!

Men,det finns inte mycket att göra åt saken än
att go with the flow och be jäkligt hårt att det
INTE blir en vargavinter med snödrivor in absurdum!
 
Hade jag haft tjänstefolk skulle jag satt dom på
att uträtta ALLT vad tjänster utanför hemmet
beträffar.Då kunde jag med lätthet ha sträckt mej
till att gå ut på balkongen och inte satt min fot
utanför dörren förrän maj är på ingång.
 
Skitsamma,jag är en sommartyp och that´s it,
och så vare bra med det.
 
Vi hörs!
 
Det är väl inte för intet man är född
typ mitt i sommar´n.Se bara glädjen 
i det bedårande lilla barnets ögon.
Mamman till barnet hade vid detta
tillfälle säkert uttryckt nåt i stil med:
"den som inte enbart föredrar sommaren,
är heller ingen riktig liten Majso"!
 
Så nu vet ni det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0