Jag borde men pallar inte,fast jag älskar´t i stort ändå

Senaste månaderna,i.o.m den ljuvliga
värmen vi haft här i landet,så har jag
tyvärr sovit ännu mindre än vanligt.
 
Av erfarenhet vet jag ju vid det här laget,
att sänggåendet är förknippat med typ
irritation och en evig väntan på att ögona
överhuvudtaget ska stängas för vila.
 
Och nu är det som sagt ännu svårare på
den fronten eftersom min gentila "tantålder"
i kombination med ett stekhett sovrum
(trots fläkt på full sprutt),gör att det i stort
sett är omöjligt att inte brinna upp inifrån!!
 
Världsliga problem,jag vet,men icke desto
mindre påfrestande nu när läget (lägena)
är som dom är.
 
Samtidigt varken vill eller har jag lust att
klaga det minsta.Jag älskar ju sommarn
och värmen och den sköna känslan som
sprider sej i kroppen såhär års och i synner-
het nuförtiden när Medelhavsvärmen ligger
som en kärleksfull och mjuk filt runt mej.
 
Jag vill aldrig skiljas från den här sommaren.
Jag vill kapsla in och kidnappa den för all
framtid.Utplåna övriga årstider och må sådär
bra psykiskt och generellt kroppsligt som jag
gör nu,även om det i vissa fall är så att delar
av mej ibland protesterar.
 
Det goda uppväger lixom det mindre bra om
jag säjer så. 
 
Men så är det som sagt det här med att gå till
sängs.Redan klockan elva på kvällarna tänker
jag att det kanske vore idé att prova med tidigare
läggning.Men ganska direkt påminner jag mej om
nackdelarna och så ler jag samtidigt inombords
när jag ser en tyst,lugn och ensam natt för mej
själv på näthinnan.
 
Så,nu sitter jag alltså här och skriver till/för er.
Enbart för att skjuta på obehaget av att vrida mej 
som en kålmask i sängen timme ut och timme in.
 
Att uppleva det som att man ligger och simmar
bröstsim i en trasig vattensäng vareviga natt,det
tär på humöret och gör varken mej eller min om-
givning ett jävla dugg gladare.
 
Och sova,det kan jag göra nån annan gång.
Jag nyttjar åtminstone dygnets vakna timmar!
 
Tjing på er,snart är det dax för fredagskaffet
örli in da morning!
 
Älsk på fluffig sommarhimmel.
 
Älsk på sommarluncher som dessa.
 
Älsk på doft av sommaromgivningar vid vattnet.
 
Superälsk på glada lekfulla barfotabarn♥
 
Och ännu mer älsk på små nakenfisar
i varm lekstuga utan luftkonditionering♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0