Ena dagen sjuksyrra nästa tårtmakare

Det är tvära kast ibland minsann.
 
Igår när jag hade fikabesök fick jag
frågan:
"Är du känslig när det gäller sår och så"?
 
-Nja blev mitt svar,det beror väl lite på VAD
det är för sår.
 
"Ett hundbett sa fikabesöket,och jag behöver
lite hjälp med tvätt och omläggning"!
 
-Vi testar så jag och tog fram glasögon och
sårtvätt.För plåster och bandage hade fika-
gästen själv med sej.
 
Det var ju inte så att magen vände
sej ut och in precis,och tvättning
samt omläggning gick galant.
 
Om ni undrar varför såret inte sytts,så
beror det på att ev.bakterier inte kunnat
ta sej ut isf.Och här har "patienten" själv
tagit bort stripesen som först satt på,
därför ser det lite öppet ut.
 
Mission completed igår måndag!
 
Idag tisdag däremot fick jag en annan
fråga,nämligen av min son,aka "Lilleman"!
 
Han var så grymt sugen på smörgåstårta
och bad sin käraste lilla mami om hjälp 
med att fixa till en.
 
Vad gjorde lilla mamin tror ni?
Jo,hon for raka vägen i förmiddags
och handlade ingredienser till en.
Sen satte hon en sabla fart och slängde
ihop lite mackor med diverse gott i och på.
 
Som tisdagstårta och en väldigt
snabbt monterad sådan,är jag
helt och fullt nöjd med den.
Och tur var väl det,att jag var snabb
alltså,för den hade inte mer än 10 minuter
på nacken innan "Lilleman" stod i köket
och bad om kaffe och en tallrik!
 
På frågan om mami tog en bit
blir svaret:NEJ!
Men en mugg kaffe tog hon och
gjorde sonen sällskap med.
 
Tänk va,dom är förblir ens små barn
fastän dom inte bor hemma.
 
Jorå,det var väl vad jag hade att
förtälja just för tillfället.
 
Imorron väntar inte alls så trevliga
saker,det är dax för mej att ligga i
tandläkarstolen IGEN!
 
För vilken gång i ordningen efter fd
"hygienistens" satans förbannade
slarv vet jag inte.
Vad jag däremot vet,är att kostnaden
för hennes ofullbordade vård hittills
ligger på ett belopp med TRE nollor
efter två förstasiffror!!!!!
 
Det borde FAN va förbjudet OCH straffbart
att som utbildad tandis ELLER hygienist
INTE göra det man ska och dessutom ta
betalt för.
 
Vem vet hur många runtom i landet som
sitter i samma sits som jag!??

Flera tusen,minst.
Jag LOVAR,och det är förjävligt!
 
Bäst jag slutar innan alla svordomar
kommer fram i skrift!
 
Hejrå!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0