Cykelprinsen♥

Igår ringde Wille och frågade om
han fick sova över,så en stund
senare kom han,Lewi och hans
mor & far för att lämna honom.
 
Lewi passade på att göra
sötminen innan dom åkte
hem igen.
 
När eftermiddagens cykeltur runt
i typ hela samhället var avklarad
vankades det kvällsmat.
 
Sen fixade vi och styrde lite,planerade för
dagen idag (måndag) och så bäddade
vi för natten.
 
Morgonen startade med macka
och propud.Nån mjölk ville Wille
inte ha,bara iskallt vatten så det
fick han förstås.
 
Bakning var sen länge både önskat
och planerat,och högst på listan över
godsaker stod saffransbullar,så det
fick det naturligtvis bli.
 
Nåra med russin och nåra utan.
 
Och saftigare,godare och fina
"bullar" har jag aldrig smakat.
Idag hade vi gräddfil i degen
och jag tror faktiskt att det är
ett vinnande koncept.
 
När baket var klart gav vi oss ut på
en liten cykeltur igen,och först trampade
vi till affären och köpte glass.(till WIlle)
Just det vi hade ju hunnit käka lunch oxå.
Wille beställde pannkakor med Nutella
(lite måndagslyx) och mormorn åt en
superb halloumiburgare.
 
Hann med lite lek i parken en stund.
 
Blivande brandman kanske.
 
Hem igen och fikade på balkongen.
Ganska varma efter cyklingen kändes
det skönt med en stunds vila.
 
Sen ville "cykelprinsen" ut och bajka igen
och den här gången tog mormorn med
sej ett par flaskor vatten för säkerhets-
skull,vilket visade sej var ett lyckat drag.
 
"Jag vill att vi cyklar långt sa Wille".så
först körde vi i stort sett runt på varenda
gata här,innan jag föreslog att vi skulle
vända hemåt igen.
(gamlingar får fort ont i rumpan nämligen)
 
Men se det ville den unga INTE.
Då fick emellertid tokiga mormorn
en lysande idé,så hon sa:
"Kom med här så ska vi köra en sväng
i skogen innan vi cyklar hem".
 
Wille trampade på och bland
rötter och kottar snirklade vi
oss fram.
 
"Kommer du mormor"?
Absolut,jag ska bara
fota lite oxå!
 
Helt plötsligt kom vi ut på en
grusväg och jag sa:nu fortsätter
vi här,framåt bara.
 
Och vi cyklade...
 
Och cyklade...
Och cyklade ännu mer och Wille frågade:
"är vi inte hemma snart"?

-Du ville ju cykla LÅNGT svarade mormorn,
eller var det inte så du sa? 😄
 
Jorå,det var det minsann,men han hade nog inte
trott att det faktiskt skulle bli så att mormorn
VERKLIGEN infriade den önskan,he he!
 
Nu ska man förvisso aldrig lita på just den
här galna mormodern,för då kan det sluta
på det här sättet. 🙃
 
Härligt var det iaf och augustimåndagen
visade sej bli en riktigt fullspäckad början
på denna vecka.
 
Om "cykelprinsen" somnade snabbt vet
jag inte,men om jag får gissa,så tror jag
faktiskt att han trampar lite i sömnen oxå,för
han är en riktig hejare på det här med cykling.
 
Och när man gillar nåt SÅ mycket som han,
då är det inte konstigt om man oxå drömmer
om vinden i håret och bromsspåren efter
alla tvärnitar!
 
Älskade unge ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0