Musöron trasig stol och liten övervintrare

Det går fort i naturen nu.
För nåra dagar sen såg jag inte minsta
tillstymmelse till knoppning på träden,
men efter ett par dagars högre temperatur
har dom äntligen börjat vifta,dom små
musöronen.
 
Jag pratar förstås om björkarnas blad.
Som prinsen brukar säja:
"när det är musöron på björken är det vimmadax"!
Han och hans fisketermer alltså,man har blivit lite
lätt "samskadad"efter snart 16 år med den killen!
 
Härligt är det iaf,fiske eller ej och
man blir som vanligt sådär jävla
glad inombords när det gröna
spricker ut och klär naturen i
färggrannare toner.
 
Jag blev dock sabla lessen i fredags
när jag skulle sätta mej i min favvostol
i solen.
 
Krasch och så sprätte ena skruven
eller vad man ska kalla den iväg.
Mitt itu gick den!
 
Jag vet inte om det var ett tecken från
"nån" att jag kanske borde cykla lite
oftare eller kanske rentav börja fundera
på nån slags diet eller så!
 
Glöm att jag tänker kassera min gröna,sköna
älsklingsstol.Det kommer inte på fråga,jag ska
förstås leta upp nån slags mojäng och fixa till
den igen.Här slängs fanimej inget som jag antar
går att pussla ihop igen!
 
Tillsvidare får jag hålla tillgodo med min
gamla brassestol,och när jag fällde ut den
för att  slå ner den numera fylliga bakdelen,
då fick jag syn på en liten övervintrare.
 
Lite slö var hon till en början
"Maria",men vem hade inte
varit det om man legat i en 
ihopfälld stol mot en vägg 
hela vintern.
 
Efter nån minut flaxade hon iaf iväg
på nya äventyr och jag kunde slå mej
ner med min kaffemugg och njuta av
det sköna vädret.Något försiktig i rörelserna
förstås,jag ville ju naturligtvis inte riskera att
ännu en stol skulle "spricka i sömmarna"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0