Vad gör väl lite regn

Alltså,jag vet inte hur länge jag har
gått och tänkt på att vi måste dra
till skogen innan det blir för sent
att eventuellt hitta lite svamp.
 
Men har det inte störtregnat som fan
hela tiden,så har det blåst satan.
 
Idag fann jag ingen annan råd än att
trotsa vädret,för nog såg det grått ut
på hela himlen när prinsen väl kom hem
från jobbet.
 
Skyndare på sa jag,byt om nu så drar vi.
In med hund och svampkorg i bilen och
iväg for vi.
 
Tror ni vi slapp regn?
Så fan heller,efter fem jävla minuter
satt det fart att strila ner,så Cindy
liknade mer en dränkt katt än sej själv
innan jag fiskade upp en påse ur ryggan
och kunde modellera fram en provisorisk
luva åt henne.
 
Ja,ja,alla sätt är bra utom dom allra sämsta,och
faktum är att vi faktiskt hittade lite svamp till slut.
 
Skam den som ger sej säjer jag!
Nu får den ligga och torka till sej
lite tills imorr´n,då ska jag väl sätta
mej och rensa en stund.
 
 
 
Tillsvidare och undertiden är det kaffe
som gäller,man botar nästan allt med
Gevalia som ni vet,allt från blöta fötter
till vetskapen och den trista insikten om
att det faktiskt är höst nu.
Fy för den lede så jävla trist,jag hatar´t.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0