Golfänka i dagarna två

Jaha,så var prinsen på golfjubileum då.
Han drog tidigt imorse för att slippa
riskera köer i huvudstaden då han först
skulle förbi fadern (aka svärfar) på hans
jobb.
 
Han slapp både köer och dåligt väder
som synes,och hann i god tid till sina
jubileumspolare.
 
Själv hänger jag här hemma med
en av mina mindre goda vänner,
d.v.s övergångsåldern.Vi dricker
kaffe och önskar alla andra det
bästa typ.
 
Det glädjer mej iaf att dom 20-årsjubilerande
har fint golfväder,och jag hoppas dom får nåt
godare att äta än en enkel vegetarisk.
 
Funderar på om jag inte ska lyxa till min
ensamma fredagskväll med ett pitabröd,
fylla med en ostskiva och kanske lite persilja.
Har faktiskt ingen lust alls med långkok eller
nåt som kräver extra tid i anspråk.
 
Denna eminenta fredagslyxare toppar jag
högst troligt till med en mugg kaffe,och
naturligtvis en klick frusen kvarg när jag
sjunker ner i soffan.
 
Vad ska ni käka för gott då?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0