Fotbollsavslutning,fikastund och lite tårtbak

Det där lät ju jävligt ambitiöst,för
saken är den att fotbollsavslutningen
var igår men då hade jag varken ork
eller lust att sätta mej här på kvällen.
 
Wille som tränat fotboll i år,hade
som sagt avslutning igårkväll och då ville
förstås både mormorn,Jeppe och Cindy
vara med och kolla.
 
Hejarklacken stod på behörigt avstånd,
men det ryckte i både tassar och mun på
Cindy som mer än gärna hade varit med
och jagat boll.
 
 
Det är ett virrvarr utan dess like när
precis ALLA ska sparka på samma
boll SAMTIDIGT,men kul hade dom
och det är ju det allra viktigaste.
 
Emellanåt lyssnades det dock på tränarna!
 
Efter avslutningsmatch mot föräldrarna tågade
alla barn på led till kiosken för att bli bjudna på
varsin korv.
 
Tror det smakade extra gott igår faktiskt!
 
Man måste naturligtvis (säjer mormorn  iaf),få
en medalj när man varit så flitig och gått på
varje träning.
 
"Den där har jag sett hemma hos dej i din låda"!
Jaha,inget får man ha hemligt nuförtiden  =)
Han blev iaf glad och var nöjd den lilla raringen ♥
 
Det var tisdagen det,idag har jag däremot
besökt ett större barn nämligen "Mellan".
 
En rejäl fikastund med tjatter och lite annat
smått & gott bjöds det på.
 
Hennes mysiga lya har blivit med nytt hörnskåp
och fullt är det redan däri.
Cindy trivs som vanligt bäst i sitt lilla krypin och
låg där mest hela tiden och burrade in sej.
Tack för titten,najsigt var det ♥
 
När jag kom hem satte jag direkt fart med
att baka mandeltårtbottnar.För första gången
i världshistorien och mitt drygt femtioettåriga
liv (fan vad det lät asgammalt),ska jag försöka
mej på att få till en Prins Sigvardstårta.
 
Imorron kommer nämliga lilla svärmor på ett
par dagars besök,och då tänkte jag överraska
henne med en försenad födelsedagstårta.
 
Och OM det blir nåt,då LOVAR jag att visa
slutresultatet sen.
Ifall den funkar att visa på bild alltså!
 
Kram på er såhär mittiveckan! ♥ 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0