En tanke såhär i september

Jag funderar på,om det är med hår
som med vänner,att det går i cykler?!
 
Att håret förändras typ vart sjunde år
visste jag,och kanske är det som så
att det finns nån slags perioder ibland
då vänner kommer och går.
 
Likväl som håret ändrar status och kan
få självfall fastän man haft spikrakt hår,
likväl kan väl vänskap ändra form och
övergå i nåt annat,bytas ut eller förändras.
 
Det är ju inte så konstigt iof,man utvecklas
ju olika beroende på vad man varit med om,
hur det sociala runtomkring utvecklar sej,och
inte minst beroende på vilja,rannsakan och
intressen m.m!
 
Ibland behöver man kanske bara ta en "time out",
men ibland kanske vissa delar absolut inte går
att reparera.
 
Precis som med bilar om man nu ska göra
jämförelser.
Ponera att man krockar och demolerar bilen
så jävla illa att den helt enkelt måste skrotas.
Då är det ju lixom tack och goodbye med den
saken och i bästa fall hittar man en likvärdig.
 
Så kan det ju vara med det fysiska oxå.
Vissa delar kan man bara inte få ogjorda
och ett förfluget ord eller två går INTE att
få osagda.
 
Ja,ja...det var dagens tanke och sedermera
oxå dagens utläggning härifrån.
 
Nu har jag förvisso varken bild på kraschad
bil eller för den delen nåt annat i ämnet,men
jag kan iaf slänga in gårdagens färdiga tavla.
Och det borde väl iaf va bättre än inget alls!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0