En riktig feelgood måndag ♥

Har ni varit med om,att direkt ni
går upp så infinner sej ett välbehag
och man nästan kan ta på känslan
som säjer att idag,idag blir det en
bra dag?
 
Just en sån känsla hade jag inombords
imorse från att jag slängde benen över
sängkanten.
 
Morgonkaffet intogs med ett leende och
efter att jag tvättat håret (och slängt halva
peruken typ,så mycket hår tappar jag),intogs
så andra muggen kaffe.
 
Sen dröjde det inte länge förrän Mia stod i 
köket.På med mera kaffe och strax därefter
knackade Gittan på dörren,och även hon fick
sej en mugg Gevalia.
 
Så himla mysigt med spontanbesökare.
Nu dröjde det faktiskt inte lång stund förrän
även "Stora" kom på blixtvisit på väg hem
från förmiddagsjobb.En snabb sipp kaffe
där oxå såklart.
 
När det druckits ur och sagts hej då till alla
i omgångar,tog jag sandalen på ena foten
och gympadojjan på den andra,rattade sen
bilen till Ullis.
 
 
Även vädret log mot mej och visade sej
från sin allra bästa sida.
18 grader visade termometern och jag
kunde inte annat än sjunga högt för mej
själv däri kupén.(hellre än bra,men ändå)
 
Ta nu INTE fram en massa godsaker sa jag till Ullis,som
verkligen denna dag tog mej HELT på orden!!!
 
Det här är ju inget sa hon och jag konstaterade
återigen att hon tydligen missat VARENDA mattelektion
i skolan!Den Ullisen alltså! 
 
Minstingen i hundskaran d.v.s Theo,var mer
än gullegosig och ville helst bli klappad och
kelad med hela tiden,vilket jag iof inte hade
nåt emot.
Det kan förvisso varit så att jag luktade tjejhund,
men det spelar ingen roll,mysig är han den lilla sötisen.
 
Efter timmar av kaffepimplande och härligt
umgänge blev det dax för frun i huset att
börja med maten till familjen,så jag tackade
för mej och styrde kosan hemåt igen.
 
Nu sitter jag här och summerar veckans första
dag,en dag full med good feelings och mycket
prat om både högt och lågt.
Och jag tror faktiskt,att när benen ikväll svingas
upp ÖVER sängkanten,då är det med ett leende
av tacksamhet.
 
TACK för idag och kram på er därute ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0