Vad blir det mat?Och vad har det pysslats med?

Återigen har det blivit fredag,och
återigen har frun i sin lya förberett
lite mat till kvällen.
 
Jag styr över MIN plats och prinsen
håller sej till sin.Det blir lixom enklast
så och man slipper en massa tjafs om
vem som gjort si eller varför har du
lagt en massa grejer så.
 
Fiffigt va!
Att ha sitt eget och kunna bestämma
helt själv.Vill man sen ses kan man ju 
alltid göra det.Antingen utanför dörren
eller så bjuder man in.
 
Jorå,så har vi det och trivs som fan med
den lösningen.
 
Men iaf,kvällsmat på en fredag anser jag
kan va lite roligare än bara kvarg som jag
oftast äter i min ensamhet.
På fredagar kan jag ju bjuda in prinsen
på nåt gott,så det gör jag ikväll.
 
Oh la lej tjena hej...en kycklingpaj extra allt.
Alltså,den här pajen är så förbenat god att
man nästan får gåshud.
 
Kyckling,bacon,creme fraiche,vitlök,
vitlöksost,bechamelsås och så toppas
den med riven ost såklart.
Till den serverar jag lite enkla grönsaker
och sen får man dricka vad man vill till,
själv föredrar jag faktiskt vatten.
 
Vidare har jag färdigställt ytterligare
en tavla.
 
Den är bara 20x20 cm och kommer lätt
kunna placeras på nåt bra ställe för den
som kommer få den,och förhoppningsvis
blir personen ifråga åtminstone lite glad.
 
Som sagt,det var det jag hade för nu.
Imorron tänker jag tvinga mej själv att
ligga kvar i sängen längre än till halv fem,
det är så förbenat trist att behöva köpa
en platta kaffe i veckan bara för att man
dricker extra mycket när dagarna blir långa!
 
Kram på er och trevlig helg ♥
 
Trackback
RSS 2.0