Två små prinsar på besök

Imorse när det fortfarande var ganska
halvskumt ute,kom dom två små prinsarna
för att hänga med mormorn tills på em.
 
Mamman skulle jobba ett tag och eftersom
det bara var för henne att stanna till på vägen
dit,passade det ju bra.
 
Lewi upptäckte datorn direkt och tjatade
om Babblarna,sen fortsatte barnfilmerna
i en rasande fart.
 
Fruktstund på filten när jag drack kaffe.
 
Lewi hittade en burk med ljus som sysselsatte
honom en minut eller så,varför ta det lugnt lixom?
 
Snälla storebrorsan satt med lillebror och
visade hur en gammal telefon kan vara kul.
(en minut eller så!)
 
När Lewi sen slumrade en stund,passade Wille och
jag på att baka lite kakor.
 
Jag gjorde nåra igelkottskakor.
 
Wille ville INTE ha kokos på sina och freebasade
en finare variant ansiktskakor istället.
Mycket coolare än igelkottarna ju.
 
Ska man spara och ta hem sina egna,får
man provsmaka en liten kotte istället.
 
Och,får storebror är ju inte lillebror sämre
än att han kan tjata:"KAKA,KAKA"!
 
Såhär nöjd blir man när man sen får smaka!
 
Snabbt som attan hann Wille och jag även
med att linda ihop en Halloweenlykta,så den
fick oxå följa med hem till hans rum.
 
Nu sitter hon här mormorn,lite lätt dåsig
men väldigt mycket fylld till bredden av
en MASSA barnbarnskärlek ♥
 
Och känner jag henne (mormorn asså) rätt,
så är det inte helt omöjligt än att det blir en
ryggsträckare i soffan om en stund.
 
Onsdagskram på er ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0