Tandistisdag

Idag kör jag en dubbel hos tandis.
 
Först hade jag en tid 8.10 för lite
lagning av en grej som lilla tand-
hygienisten råkade slita ut med
sickeln sist.
 
Ritsch,ratsch så flög den tandlagningen
ut i det fria och Majso blev tvungen att
fixa till det.
 
Nu är den saken klar iaf,sen väntar sittning
nummer två om ett par timmar.
 
Då står det iof bedövning på schemat oxå,och
jag hoppas det blir färre än sist då jag fick fem
sprutor och kände mej bedövad ända ner mot
nyckelbenet.
 
Snacka om fantomkänslor,när man tror att det
kliar på näsan,kliar sej men inte känner ett dugg!
Märkligt det där.
 
Tur att man inte förlorat en arm eller ett ben,
jag hade blivit skogstokig om jag trott att jag
t.ex hade kvar ena benet,försökte sparka boll
med det och sen upptäcker att man ligger där
PÅ bollen som en Dumleklump.
 
Nog om detta,nu ska tandtrådas,mellanrumsborstas
och borstas så det blir skinande fräscht för min lilla
tandhygienist som måste in i truten på tant.
 
Det sprack upp lite i öst när jag 8.30 var
på väg hem efter dagens första sittning.
Nu är det tyvärr genomgrått.Men sålänge
det inte regnar får man glad för det...typ!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0