Nämen hörrni,det är ju lördag

Och jag har tydligen låtit det
gå ett par dagar UTAN att ens
reflektera över denna blogg.
 
Inte för att det hänt nåt vidare
speciellt,men ändå.
 
Jag hoppas ni mår bra,åtminstone
i den mån det bara är möjligt.
 
Själv ska jag väl inte klaga alltför mycket.
Sålänge jag har mat och tak över huvudet,
så finns det alltid dom som har det värre.
 
Med det inte sagt att man ändå kan må dåligt
eller känna sej värdelös,för det kan man visst,
och egentligen ska man INTE jämföra sej med
andra så.Ja,ni fattar nog förhoppningsvis vad
jag menar.
 
Idag skiner tyvärr inte solen,den som för mej
iaf gör att allt runtomkring KÄNNS lite enklare
OCH roligare.Om nu såna som jag SKA ha roligt!
 
Jag har dock med lite hjälp av solen fått till
en liten glasgravering senaste dagarna.
"Lilleman" bad mej nämligen om hjälp med
en present till en polare,och med tanke på
att han var den sista jag trodde skulle be mej,
satte jag naturligtvis stiftet i glaset.
(och ja "Mellan",jag SKA fixa dina oxå) =)

Vissa namn är så långa att dom inte
får plats på ett foto!
 
För med tanke på ölsejdelns storlek krävdes
det (tycker iaf jag) lite tjockare och kraftigare
text för att framhäva själva namnet.
Smaken är förvisso som baken,och huvudsaken
i slutänden är väl kanske vad man fyller glaset med.
 
Nu står det framöver "Tavla" på listan över vad
tänkt försöka mej på.Har nämligen en idé däruppe
i den saligt röriga skallen.Nu är det iof inte alls
speciellt troligt att den blir som jag önskar och
ser framför mej,men jag vill iaf prova.
 
Att den OM den blir ens skaplig kommer finnas
med i nåt antikprogram om nåra hundra år är
inte ens det troligt på nån skala,men den kanske
pryder nåt gammalt utedass istället för en tavla
på nån blekt monark och då har den iaf fått leva
vidare en liten stund.
 
Man får vara glad för det lilla som flickan lär ha sagt!
ALLA kan ju inte bli stora!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0