En finfin onsdag och tillika nån bulles dag

Idag har Majso gjort lite av varje.
 
Morgonen började faktiskt med
ett litet bullbak,för det är ju ändå
kanelbullens dag.
 
Men,eftersom jag inte gillar kanel så
fick det bli kardemummabullens dag
här istället.MYCKET kardemumma!
 
Framåt 11 tiden kom en kär vän på
besök vilket passade alldeles perfekt
med tanke på att det är hög tid att
dricka kaffe så dax...med en nybakt
och väldans god bulle till förstås.
 
Helt apropå hivar hon fram en present
till mej...en döskalleklocka,och jag kan
lova att tiden stod stilla för en stund,SÅ
himla glad och rörd blev jag ♥
 
Strax därefter tittade oxå "Lilleman" in
för att få nåra ägg.Han gör så ibland när
han absolut inte vill (eller orkar) dra till
affären och köpa.
 
Han blev dock kvar ett tag han med,och
vips hade han fått i sej ett par glas mjölk
och nåra limpmackor vid köksbordet.
 
När det åter blev tomt på besökare,satte
jag fart med ett litet graveringsuppdrag.
Ja,jag började åtminstone,för sen kom jag
på att jag hade lite kondenserad mjölk som
stod i kylen,så då kokade jag ihop en liten
sats godis.
 
Det blev s.k Brigadeiros.Nåt Brasilianskt godisaktigt
och lite likt kola i konsistensen.
Smakar sådär om jag ska vara ärlig,får jag välja
gör jag hellre min supergoda smörkola.
 
Just det,jag har sytt oxå,men är inte riktigt
färdig med det.Lilla svärsonen som tyvärr
har fått vänta ALLDELES för länge på att
hans svärmor ska få tummen på tyget,påminde
henne dock igår (igen),så nu MÅSTE jag göra
klart det han bett om.
 
Mer om det,OM det blir till belåtenhet kanske
uppdateras framöver.Och gör det inte det så
är det säkert inget ni gråter över heller.
 
Tack för idag,imorron väntar torsdag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0