VABB-onsdag (vård av barnbarn)

Bäst som jag satt där imorse med
andra muggen kaffe,så ringde mobilen.
 
"Hej,vad gör du sa svärsonen i andra änden"?
 
-Jadu,jag dricker lite kaffe svarade jag!
 
"Ska du göra nåt särskilt,för dom ringde
från dagis och Lewi är inte helt okej i magen"?
 
-Njae,inte vad jag vet fortsatte jag.
 
"Skulle du kunna åka och hämta honom isf"?
 
-Absolut,det fixar mormorn,och strax därpå satt
jag och Cindy i bilen på väg efter lillungen.
 
Gissa nån som blev glad när han fick syn på
mej där i dagishallen.
Hela han sken upp som en sol och sprang
fram till mej.
 
Lite senare var vi installerade och hade bytt
blöja och haft på salva i rumpan hemma hos
honom.
 
Naturligtvis får man sitta på bänken
när mormor fixar sitt kaffe!
 
 
Det dröjde inte så värst lång
tid innan skrutten somnade
på min arm och jag kunde gå
in med honom till sängen.
 
När maten var uppäten delade vi på
lite mogen mango och så snackade
vi hemlisar som bara vi kan ♥
 
Tröttheten tog åter ut sin rätt,men
eftersom rumpan skulle luftas utan
blöja så fick gullungen sova i knät.
 
Och utan att överdriva det allra minsta,
så kan jag lugnt tala om att både vänster
arm OCH hela MIN rumpa var totalt bort-
domnade efter att han sovit djupt i EN
TIMME och FYRTIO minuter!!! Joråsatte!
 
När sen mamman kommit hem och
han vaknat till,då var det dax att se
lite roliga barnfilmer på paddan.
 
Jag sa hej då och fick flera pussar.
Faktum är,att han inte ville att jag
skulle åka hem alls.
 
Det gjorde jag ju förstås fast nog
känns det lite taskigt när en så söt
kille ABSOLUT vill ha en kvar.
 
Men,vi ses nog snart igen om jag
känner honom och hans bror rätt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0