Färgade fingrar eller rena rama turen

Ibland får jag som bekant mina små
ryck.Oftast väldigt spridda skurar och
inom helt olika områden.
 
För ett tag sen stoppade jag ner ett
par mangokärnor bara för att se OM
dom möjligen skulle kunna ta sej.
 
Och döm om min förvåning när jag
igår slängde mitt norra öga ner i
krukorna som står placerade på
köksbordet i västerläge.
 
Ameh hallå lixom,det har spruckit upp lite.
 
Likaså i krukan bredvid.
 
Så,imorse kunde jag inte låta
bli att titta igen,inte för att jag
trodde det hänt så värst mycket
bara över knappt en dag.
 
Döm om min förvåning när jag
upptäcker att det tydligen GÅR
att få lite fart på växtligheten.
 
Nu hade jag förvisso pratat en
lång stund med kärnorna och
bett jäkligt snällt om att få se
lite utveckling,men inte trodde
jag väl att dom var så lydiga.
 
Antingen har jag gröna fingrar eller
så är det bara ren tur.
 
OM det inte är på det viset att dom
helt enkelt har en jävla respekt för
mej bara.
 
Jag menar,man är väl inte 
"Queen of fucking everything"
för intet lixom!
 
Nu ska jag göra "gröna vågen"
och rida på den och mina lyckade
planteringsskills.
Till detta serveras förstås
en rykande god mugg kaffe.
 
Nästan så jag skulle vilja montera upp
en videokamera som filmar hela tiden,för
jag kan nästan garantera att det syns
hur fort det växer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0