Vissa borde banne mej byta jobb

Alltså,ibland kan man ju undra vad
vissa tänkte på när dom tog det jobb
dom gjorde.Och så undrar man ännu
mer vad den som anställde vederbörande
hade för kriterier!!
 
Iaf,på förmidda´n kilade jag in i en affär.
La ner lite mjölk och vitkål i korgen och
när jag sen sladdar förbi ägghörnan så
står det ett stort schabrak innehållande
äggkortonger och med en typ lika stor
skylt på där det står 20 kr.
 
Ameh okej tänkte jag,ägg kan va bra att
ha hemma så ett paket åkte oxå ner i korgen.
 
Betalar mina varor men kollar som alltid
kvittot innan jag går ut.Vad ser jag?
Jo ägg 28.90 kr!
WTF tänker ekonomiska tanten och frågar
en annan butiksanställd om detta.
Hon kan dock inte svara på det utan hänvisar
mej till första kassan och dess biträde.
 
Jag framför min undran och säjer oxå,att
där jag tog äggen satt en skapligt stor lapp
med priset 20 kr.
 
Biträdet letar irriterat efter kundbladet och
rasslar runt i det mäkta arrogant och fnysande.
Ber att få se min äggkartong och pekar sen
med HELA näven i bladet och utbrister:
"Men du,det där är ju fel ägg,det är ju DOM HÄR
som kostar 20kr"!
 
-Okej svarar jag,men nu trodde ju jag förstås att
det var äggen i stora lådan MED lappen 20 kr på
som VAR dom rätta.
 
"Man MÅSTE kolla och LÄSA säjer kassabiträdet
då med extra irriterad OCH hög röst som för att
påkalla alla efterföljande i kön att här ser ni en
tjatig kund som VERKLIGEN INTE LÄRT SEJ LÄSA!"
 
Jag kände hur förbannad jag blev och kunde nästan
visualisera hur två osynliga nävar sträcktes ut och
lappade till det lilla fanskapet bakom kassan.Hade
velat spruta eld i det fula barret på h*n och långsamt
sett hur det pyrde nerifrån dom slitna hårtopparna
och ända upp över örona.
Men,jag svalde tre gånger tyst och sa:
"vi säjer så hörrudu,och så gick jag ut lika graciöst
som jag kom in,med lika högburet huvud"!
 
Jävla idiot!
Jävla socialt efterblivna affärsarbetare,det är väl för
helvete inte mitt fel att lapparna sitter fel,och jag ska
väl för fan inte behöva stå med bladet och jämföra
precis ALLA varor bara för att dom helt utstuderat
sätter lapparna fel så folk SKA ta fel.(så är det typ jämt)
 
Men okej,nästa gång jag handlar i den affären och
råkar på ovanstående,då hoppas jag att nattsömnen
varit helt jävla obefintlig upphöjt i 100.
DÅ jävlar ska JAG oxå spela ut hela mitt dåligt fula
register vad uppförande heterJag ska inte som vanligt
vara trevlig och tillmötesgående.
GLÖM DET!
 
Kan man inte vara serviceminded utan MÅSTE spela
ut sitt dåliga mående på kunderna,ja då jävlar KAN
jag OXÅ visa mina allra sämsta sidor.
 
Karma,jag säjer KARMA du lilla butiksbiträde.
Och så kan du ta och byta jobb,sluta helt eller
om du prompt måste uppehålla dej i den affären,
vistas på lastkajen eller på kontoret där kunderna
slipper möta dej,se dej och handla av dej.
 
God kväll!
 
Irriterad pausbild! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0