Titta hon flyger (nästan) gamla människan

Bara för att man bivit riktigt stor
så måste man väl få vara lite busig.
 
Så jävla löjligt sagt egentligen,är det
nån som aldrig blir vuxen så är det
ju jag för tusan.
 
Vad jag däremot aldrig kommer accecptera,
rättare sagt kommer ha svårt för att nånsin
inse,så är det att knoppen vill mer än kroppen
klarar av.
 
Det jag kunde för trettio år sen VILL jag bara
ska funka nu med,men så funkar det tyvärr INTE!
 
Galet frustrerande faktiskt,fast man vore ju dum
om man utsatte sej för sånt man vet rent konkret
absolut INTE längre är genomförbart.
(även om det suger som fan)
 
Bara att få in gungans snöre mellan benen var ju ett halvt företag vetja!
Så jag satt där jag satt och dinglade högt upp i luften fram & tillbaka ett
bra tag.Ända tills magmusklerna inte orkade streta emot och tyngdlagen
var nåt jag knappt kunde stava till,än mindre ville beblanda mej med.
 
Här fick sej även sätesmusklerna en genomkörare.Hade jag bara fokuserat och
slappnat av lite mentalt kunde jag ha gjort nåra kniiipövningar oxå,men vafan,
man kan ju inte komma ihåg och tänka på allt.Inte samtidigt iaf.
 
Idag vilar jag ambitionerna och
dricker kaffe både ensam och med
andra,i första fallet med en fd granne
som kom och förgyllde min måndag.
 
Ikväll ska jag ligga i soffan och käka
ekologisk mango.
Det FÅR man om man varit duktig på
lunchen och bara intagit nyttiga grejer
såsom vitkål,lök,tomater,paprika och gurka.
 
Herre min skapare eller vem som nu gjorde
att jag kom till det här placet,jag har ju varit
duktig i en vecka nu och INTE överdrivit åt
nåt håll.
 
Under sker...periodvis åtminstone!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0