Sjöbris och pensionärsgympa

Alltså man är ju nästan i himlen så
ljuvligt som det är just nu.
Jag vill lixom inte att väderleken ska ändras
en endaste millimeter åt nåt håll.
 
Igårkväll packade jag och Prinsen in lite
grejer i bilen och spände sen fast Cindy
i baksätet för en kväll vid vattnet.
 
Cindy hade iof inte beställt "färdtjänst",men fick det iaf.
 
Vindarna var alldeles ljumma och strök sej behagligt mot både kind och hjärta ♥
 
Vi njöt för fullt där på solvarma klippor och ville inte att kvällen skulle ta slut.
 
Flytvästen var iof inte med igår,men vi hade full kontroll och uppsikt på Cindy.
 
 
Fråga mej inte hur många bilder jag knäppte,jag kan inte få nog av svensk
sommar när den är som allra bäst!
 
Såna här ögonblick vill jag bara "frysa" i minnet och bevara för all framtid
och in i evigheten,älskar´t!
 
Äre vackert eller äre helt jävla bedårande?Svaret är enkelt,det är obetalbart.
 
Jag hade gjort lite kycklingwraps som packats ner till oss tvåbenta,och Cindy
fick en burk med kyckling och en skål vatten att mumsa på.
 
Det smakar alltid mycket mer och mycket godare att äta utomhus.
 
Nu ska man ju inte överdriva FÖR mycket,men lite naturstretchning satt inte
helt fel,förvisso var det jävligt hårt i röven att sitta på en sten men vad gör man
inte för konsten OCH bloggen!
 
Detta jävla klimakterie har fanimej beckat igen varenda por på mej.
Smidig som en blind flodhäst på lina och med ett balanssinne sämre
än en amputerad tusenfoting försökte jag iaf så gott det gick att åtminstone
få till nån slags pose!
Nu lyckades jag iof inte alls,men gudarna ska veta att jag uppbådade ALLA krafter
jag hade där och då!
Nån yogaguru lär jag iaf aldrig bli.
Men varsågoda ändå föffan!
 
Har ni sett en elefant hoppa ut från en skyskrapa nångång?Grattis till er i så fall.
Jag vågade mej knappt på ett halvmetershopp av rädsla över att mitt högra knä
skulle pajja ännu mer.
Det funkade skapligt,men det va fan inte mer än så som ni ju ser!
(tragiskt och deprimerande faktiskt!)
 
Prinsen nötte dock på med sina spinnare,men nåt är uppenbarligen inte okej
med fisket.Knappt ett halvt hugg här där han förut haft både 80 och 100 abborrar
på kroken förut!
 
Så när klockan drog sej mot 21 packade
vi ihop våra pinaler,satte Cindy i ryggan
igen och traskade mot bilen.
 
Vissa har det bra förspänt minsann ♥
 
Fy fasan så snabb han var herr fasan,knappt jag hann med att fota honom
innan han drog vidare!
 
För att inte tala om rådjuret långt bort i periferin som trots avstånd hörde
precis ALLT och lite till!
 
Slutligen hann jag dock få fram kameran i tid och fångade en rapsgäst på ett
gärde då vi svischade förbi på hemväg.
 
Resten av kvällen spenderades i soffan
med en rygg som INTE gillar hårda underlag
i form av  sten och klippor.
MEN,lite får man faktiskt stå ut med och gör
så gärna när det bjuds vackert,varmt och
alldeles underbart majväder.
 
Låt det INTE ta slut,låt mej få njuta såhär tills
i oktober...gärna  längre om det går!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0