När prinsen är borta far frugan oxå hemifrån

Jag är fiskeänka hela långa veckan,
för maken,mannen,prinsen (kärt fejs har många namn)
är på fisketur i nån natur,närmare
bestämt just nu i Kalmartrakten.
 
Han har som vanligt tagit sej en vårvecka
då det ska idkas fiske å det grövsta.
Ja,om det blir nåra hugg är ju svårt
att sia om innan,men han hoppas
förstås att han ska få upp det allra
största,eller tyngsta kanske är en
bättre beskrivning.
 
Men iaf,jag for ju som bekant till Ullis
i förmiddags och umgicks med henne
ett par timmar.Fyra blev det visst.
 
Som vanligt kör hon med:
"Jag har tyvärr ingenting att bjuda på"!
Näe jag ser det svarade jag samtidigt som jag blundade!
 
Min väska var tydligen intressant!
 
Minsta tillskottet Teo (Theo?) 6 månader satte sej lite avslappnat I väskan.
Han kanske hade velat följa med hem!?
 
Är man såhär liten och typ inget väger,sitter man lätt på armen och spejar!
 
Eller så lägger man sej tillrätta och slumrar i mattes knä en stund ♥
 
Vilken härlig dag!
Fulltankad med energi styrde jag
sen kosan hemåt med ett stort leende.
 
Imorr´n väntar ett annat uppdrag,nämligen:
"Mormorn rycker ut",vi får väl hoppas att
det är lite varmare bara,för jag har ingen
lust med snö som dom siat om!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0