Lokala "kompiståget"

Men visst då,jag,prinsen och Cindy
tog oss en tur till DLV igår eftermiddag.
 
Hon stod så uppfostrat vid busken som skulle flyttas,typ väntade in oss.
En ny inhägnad till komposthögen hade hon oxå snickrat ihop och bakom den
en ny spaljé till busken.
 
Det var inte nån liten prydnadsbuske precis.Satan vilket virrvarr av grenar och
diverse små träbitar av den forna spaljén som lixom VÄXT IN I busken efter
år av undanskymdhet och fri uppfostran.
 
Men med hjälp av ett par repbitar 
lyckades vi iaf dra upp busken såpass
att den åtminstone stod någorlunda
rakt även om det kändes som att försöka
räta ut en krum rygg som gått böjd i typ
femtiofyra år.
(stackars lilla växt,scolios deluxe på den)
 
Efter att ha agerat hobbyträdgårdsmästare frågade DLV om vi ville ha kaffe!?
Dum fråga förvisso då hon hade byns kaffetant nummer ETT på besök!
 
Notera att det stäldes fram Digestivekex,samt att jag hade tagit med cupcakes.
MEN,observera dock att JAG enbart drack två muggar kaffe UTAN tilltugg.
(duktig idiot lixom!)
 
 
Det var den dagen det,den första
i maj dessutom.
Nu satsar iaf jag på kommande
utlovade solskensdagar,för enligt
meteorologerna ska det återigen
framöver bli både gråare,kallare 
och även regnigt...SUCK!
 
Dom KAN ju ha fel,dock inte så ofta
när det lutar åt sämre väderlek.
 
ATT man aldrig kan få va lite mer
långvarigt nöjd på den fronten va!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0