Han kom,han sov han åkte...igen!

Det här med att vara "fiskeänka" har
både sina för och nackdelar.
 
Nackdelarna är väl att man inte har
nån att umgås med OM man vill det,
och fördelarna torde vara att man inte
behöver umgås eftersom det inte finns
nån ATT umgås med.
 
Men iaf,efter fyra dagar i tält,vissa med
minusgrader till och med,så kom han iaf
hem igår prinsen.
Dock bara för att typ packa upp och packa
om för ytterligare fiske nu i helgen.
(han fick iof hemlagad god mat av frun igår)
 
Tyckte han sa,att han och killarna sedan
1998 träffats för just denna majfiskehelg.
Isf har dom ju 20 årsjubileum nästa år.
 
Precis såhär hoppas jag hans helg blir.En riktig "skitfiskehelg" m.a.o!
 
Som den omtänksamma och mycket
rara fru jag ju är,hade jag förberett
hans första biltur,den till huvudstaden
där han möter upp övriga,med lite
kaffe och hemgjorda kycklingwraps.
 
Vissa är bortskämda minsann ♥
 
Själv ska jag sätta fart med lite
glasgravering.Har tre vinglas som
står och väntar på att få sej lite
omvårdnad och uppsnoffsning.
 
Fredagslycka för mej var dock det
lilla paketet som damp ner på hall-
mattan förut.
 
En sprillans ny solfjäder så jag kan fläkta bort ovälkomna värmeslag.
 
Fredag som sagt,frågan är väl om
jag kanske ändå tar och lyxar till
kvällen med ett glas rosé och lite
kycklingsallad oxå.
 
Är jag bara duktig och gör det jag
borde,så blir det nog så.
Det kan man väl få va värd och unna
sej nu när solen faktiskt lyser och det
eventuellt oxå slutar blåsa vartefter.
 
Vi får se hur det känns sen.
 
Kram & härlig fredag på ER ♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0