Sallad är gott

I brist på annat än tavlor och regn,så
tog jag mej friheten att bestämma å
det skarpaste över mej själv idag vad
lunchen beträffar.
 
Ena hjärnhalvan sa: ta en mugg kaffe bah,
medans den andra tänkte att lite kycklingsallad
nog vore bättre för magen.
 
Så jag ställde mej till slut efter moget övervägande
och fixade till en god sallad iaf.
 
Märkligt att man kan bli så mätt på sånt där.
 
I fredags köpte jag mej lite tulpaner och piffade upp köksbordet.
Får man inga som fredagsöverraskning får man fixa dom själv,det
konstiga är bara att jag överuvudtaget köpte dom,jag är ju inte ens
förtjust i tulpaner.
Ibland får man lustiga infall som inte går att förklara på vettigt sätt!
 
Nu väntar en stund ute i blåsten med Cindy
och SEN får jag dricka lite kaffe igen.
 
I övrigt händer inte ett skit på min gata i hooden,
men det kan ju va skönt det med när jag tänker efter!
 
Tjarrå!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0