Mera bakning och lite spontanfika en söndag

Gårdagen gick i lugnets tecken.
Började med att fixa nåra små
bakelser som jag sen lämnade
till pensionärerna neråt gatan.
 
Marsankräm och gräddfyllda och lite random topping fick det bli!
Glada blev dom iaf och meddelade sen att dom oxå smakade gott.
 
Sen behövde jag nåra hamburgerbröd
till kvällskäket,så det fick bli nästa upp-
gift på söndagsschemat.
 
Fick till en superb deg som jäste fint och perfekt stuns i dom blev det oxå!
Fem sesamfrön av fem möjliga!
 
När ugnen ändå var varm och jag i fas,tog
jag fram kökets lilla hjälpreda.
 
Mixade sen svarta bönor och diverse annat gott och satte in i ugnen.
 
Pecannötter både i och på gjorde susen för smaken,och så en skvätt grovmalen
kardemumma som extra piff.
 
Lagom till kakan var klar fick jag spontan-
besök vilket ju passade bra.
Så det var ingen idé att vänta nån längre
stund på att fixa en kanna kaffe.
 
Man behöver visst inte le på alla bilder även om det såklart ser ut att vara 
trevligare OM man gör det.Nu var å andra sidan DLV inte beredd på att jag
snabbt som fan drog fram kameran,men jag kan garantera ATT det var väldigt
gemytligt och att besöket gick i glädjens tecken iaf.
Kakan fick även den högsta betyg vilket jag tackade för.
 
Idag mår jag sisådär,den satans hostan och
allmänna segheten vill INTE ge med sej,så
nu börjar jag bli trött på skiten.
 
Som tur är skiner solen,hade det varit regn
skulle jag säkert känt mej ännu jävligare till mods!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0