Bak och fix och lite allmänt

Idag tänkte jag som så,att det nog
vore hög tid att börja lite light med
förberedelserna inför lördagens tårta
som jag så käckt lovat en fin person
att göra åt henne.
 
Visst då,det som sen ska bli mellankladd
i tårtan d.v.s choklad respektive jordgubbs-
moussen gick ju jävligt bra och flöt på utan
minsta problem.Men sen när jag skulle ta ut
tårtbotten ur ugnen,det va då jag blev riktigt
irriterad och tänkte:"hur svårt kan det va lixom"?
 
Hög och fin?Inte så värst va!
Ser ju mer ut som en misslyckad vulkan på nån enslig Söderhavsö.
Gör om gör BÄTTRE!
 
Så förbannat trist att behöva dra fram visp
och ägg och jag vet inte allt jävla skit som
måste i,jag tyckte minsann att jag la ner
både kärlek och engagemang i den första,att
jag var sådär extra varsam när jag VÄNDE ner
mjölblandningen i smeten och INTE överarbetade
just för att det skulle bli bra.
 
Måste ha berott på att jag strax innan hade ett
rejält hostananfall och gnällde tyst för mej själv
om att det kunde sluta göra ont i halsen när jag
sväljer...vafan vet jag lixom!!!
 
Den andra blev tack & lov mycket bättre.Om det berodde på att jag sket full-
ständigt i att bry mej ska jag låta va osagt,jag är bara glad att jag slapp baka
en tredje.
 
Och på tal om nåt helt annat och allmänt,så har det sågats i husväggen nedanför.
Jorå,för nu är det ju lägenhet därbakom istället för postkontor och då har grannen
sin uteplats på gamla lastbryggan.SÅ,för att det inte ska bli för mörkt därbakom,så
engagerade sej värden i att inhyrda "sågare" fixade lite ljusinsläpp.
Han är ju så himla rar och omtänksam....jultomten alltså....NOT!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0