Trevligt sällskap och annat pack!

Som ni ju vet och sett så får jag ibland
besök av en ekorre eller två här utanför.
 
Dom är tyvärr inte lika tama som dom 
min mormor hade hemma hos sej när
jag var barn,och äter ur handen från 
fönsterkarmen precis.Men vem vet,jag
kanske kan tämja dom om jag bara
lägger manken till.
 
Nu måste man iof lägga mycket tid på
att skapa förtroende och tillit,så jag
har iaf börjat med att fixa till ett litet
matställe åt dom.
 
Vad sa ni nu då?
En liten "fly thru" eller "jump by" kanske är mer passande i sammanhanget.
Röd med vita knutar,kan det locka tro?
 
Nu antar jag iof att det INTE hjälper mot skatorna att jag målade just en ekorre
på locket,men håll med om att det blev ganska gulligt ändå.
 
Nu återstår bara att se om dom vill
äta mat hos mej.Det hade ju varit 
ganska najs att kunna sitta med sin
mugg kaffe en bit bredvid och samtidigt
få lite trevligt sällskap.
 
Vad som dock INTE är lika trevligt ur
sällskapssynpunkt är getingar.
Och verkligen inte det faktum att dom
återigen valt att bygga sommarnöje
på min balkong.
 
Jag har varken lust med sällskap där
och har inte ens fått förfrågan om 
tillfällig inflytt.
 
Kalla mej gärna lite avig och taskig,men
eftersom mammagetingen tragiskt lämnade
oss igår på eftermidda´n,såg jag ingen
somhelst anledning till att bli fostermor
åt ett helt gäng småglin.
 
Dom fick helt enkelt oxå lämna mitt place.
Kan upplysa om att det rörde sej rätt skapligt
i den där barnkammaren för satan vad dom
låg trångt i sina små krypin.
 
När begravningen var avklarad kom DLV för
en nationaldagspromenad,så nu är vi på bara
ett par dagar uppe i inte mindre än TVÅ rörliga
tillfällen.All heder åt en sån som jag iaf.
 
Hade jag för tillfället varit aningen mer sexuellt
aktiv antar jag att ljumskarna inte känts SÅ
förbannat osmörjda,men vaddå,fortsätter jag
med promenader lite mer frekvent så kan jag
kanske komma igen på det området oxå.
Så tillvida att vulkanutbrotten försvinner och
psyket återgår till normalstatus vill säja!
(vissa menar ju att motion ska va bra för sånt!!!)
 
Det friskade i rejält i vindbyarna igår,lite som halv storm emellanåt faktiskt.
Fast det var vackert iaf,och det gör ju sitt till när man jobbar på flåset!
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0