Torsdagsbarnvakten aka mormor´n rycker ut

Igår åkte mormor´n för lite barnpassning
när mamman skulle iväg på jobb.
 
Wille som vanligtvis är på dagis ville dock
stanna hemma och hänga med mej och
lillebror,vilket man väl verkligen får ta som
ett stort erkännande att man inte ännu iaf
är FÖR trist och tråkig!
 
Naturligtvis var Cindy med och naturligtvis
hade jag glömt kopplet hemma!
Naturligtvis började det oxå regna när vi just
påbörjat promenaden vi planerat,men skam
den som ger sej i nåt av avseendena.
 
Vi gick in en stund och väntade på solen och gjorde ett nytt försök vilket visade
sej bli en fullträff.
 
Cindy som turligt nog inte kräver så stor plats hoppade glatt ner under vagnen.
Där fick hon ligga tills alla farliga,stora och fortgående bilar var utom synhåll.
 
Sen kunde hon hoppa ur och springa runt fritt,nosa och kissa både här och där.
Och tänka sej,lillebror som inte brukar sitta still mer än nån minut (max) i sin
vagn,han sa inte ett ord.Satt fint och uppfostrat och uppträdde exemplariskt när
storebror sladdade runt och mormorn rattade vagnen på avlägsna sommarvägar.
 
Lantunge som JAG är,trivs jag bäst i öppna landskap och sommartider är det ju
verkligen fantastiskt att kunna strosa runt både själv och som här med sina
barnbarn.Visa dom olika sorters vilda blommor,gissa bajset och bara njuta i
största allmänhet av den underbara naturen.
Igår oxå med inslag av hönsskitsdoft i näsborrarna då det ligger ett stort hönseri
precis där vi går.Det tog dock inte alls nån udd av vare sej känsla eller övriga intryck. 
 
På tillbakavägen kikade vi in i stallet och sa hej till hästen som stod där.
 
Och tänka sej,vi fick även lillebror att somna en stund i vagnen UTAN minsta
knölande eller ens en suck!
Frågor på det annat än att "mormor´n got the skills"!! =)
 
Jag passade förstås på att bli serverad fika i "Villa Willekullas" kiosk.
 
Ägaren själv var på ett strålande humör och bjöd på både kaffe och ananasglass.
Tre blad kostade det och sanna mina ord om det inte varit värt fem till och med,SÅ
himla gott och trevligt som det var att fika utomhus.
 
När lillebror vaknade gick vi in,och tre
sekunder efter att vi stängt dörren kom
regnet tillbaka med full kraft.Det full-
komligen vräkte ner i över en timme sen.
 
Snacka om bra promenadtajming för en
gångs skull.
 
När mellis och ytterligare lek avklarats samt
att prinsen hämtat den fyrbenta,kom så pappan
i huset hem och tog över.
Jag styrde kosan hem för att pussa och vinka av
Prinsen som i sin tur styrde sin bil mot Sölvesborg
och månadens för honom stora höjdpunkt nämligen:
Sweden Rock.
 
Man kunde förvisso önskat att hans frus födelsedag
som är i antågande skulle varit en mer extrem höjdpunkt,
men när det gäller headbangande och decibelupplevelser
har jag tyvärr inte mycket att hämta.
 
Och ska man va riktigt ärlig så förstår jag honom.
En gammal femtioplustaggare,vafan ä dä lixom!?
Mer än bra att ha när det åskar iof,då är det ju rent
av kanske farligt med surroundsystem och andra
tekniska grejer.
 
 
Gårdagens eftermiddagshimmel.Svår att få rättvis på bild för den var mäktig med
sin diffusa men ack så coola raka regnbåge över skogsbrynet!
Jag säjer ju det,mitt land,min landsbygd,mina vyer är helt fantastiska!
 
Och snart,mycket snart hoppas jag få
hem min nyservade gamla trotjänare
vid namn REX som ÄNTLIGEN kommit
ur garderoben,jag menar källaren.
Fan vad vi ska susa runt igen och känna
livet i oss båda.
LÄNGTAR,med stora bokstäver och stor
entusiasm!
 
Måtte kommande sommarväder bli FINT
och UTAN en massa onödigt regnande!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0