Pausknappen,var sitter den?

"Jotack,det är bra"!
 
Känns svaret igen då du får frågan
om hur det är??
 
För det är väl inte bara jag som svarar
så istället för att starta en flera timmar
lång "måendestatus" med allt som hör till.
 
Visst då,man väljer ju till vem man eventuellt
yppar mer än bara "det är bra",för alla förstår
inte och har faktiskt inte med att göra hur just
mitt liv är.Och förresten kanske dom inte ens
är det minsta intresserade eller vill veta,dom bara
slänger ur sej frågan bara för att.
 
Nog skulle det väl vara jävligt skönt om man
hade en "pausknapp" att trycka på ibland.
 
Dels när det händer lite för mycket i ens liv,
men även vissa tillfällen då det hade passat
skitbra i en konversation att just pausa.
 
STOPP och belägg här va,,nu pausar vi en stund
och hämtar både anda och tänk!
 
Nu hade ju jag iof troligtvis haft pausknappen
nertryckt flera år sammanlagt om det funnits nån,
men ni fattar konceptet kanske!
 
Just idag har jag däremot inte alls tid att trycka
på nån annan knapp än den på kaffebryggar´n.
Jag ligger lite efter om man säjer så,för igår blev
det inte ett skit gjort.
Jag gick och gäspade tamme tusan hela da´n,och
vädret var knappast uppiggande heller.
 
Just nu har jag här iaf uppehåll,men det är inte
så varmt och skönt som man önskar en julidag.
Frågan är om det blir nån sommar överhuvudtaget.
 
Ska man behöva genomlida en höst,vinter och seg
jävla skitvår bara för att hoppas på "sommar 2018"?
 
Förvisso är jag inte alls i "Beach-form",men man
kan ju doppa tårna i ljummet vatten lite avskilt ändå.
 
Ja,ja.den som är vaken lär märka hur fan det blir.
Nu kallar kaffe och dagsplanering,men vi hörs...nog igen!
 
Inte ens nåt sånt där "tänk" fanns på gårdagens lista!
Men jag vet iaf att den som nu har glaset har testat det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0