Dagen då "byn" invaderas

Igår var inte som alla andra dagar i
vår lilla by,eller i vårt samhälle kanske
man ska säja.
Igår var det nämligen årliga marknaden
då det kryllar av folk och knallar.
 
Lite härligt ändå att strosa runt i sin
närhet och se att det faktiskt KAN
hända nåt här mer än bara en jävla
massa bilåkande på nätterna med
däck som skriker och ekar mellan husen.
 
Lewi fick assistans av Prinsen när han skulle studsa ♥
 
Men Wille for fram som en raket alldeles själv i hoppborgen (typ) bredvid.
 
Jag har ju fotat förr,och ni vet säkert själva att det inte är nån större
skillnad på hur det ser ut på olika marknader.Dessutom hade jag inte
tid att gå runt med kameran i högsta hugg,jag träffade på en massa
gamla kompisar som ville ha lite av min tid oxå.(och jag deras förstås)
 
Pojkbandet,jag menar gubbgänget underhöll med gamla låtgodingar av både
Ledin och Beatles från stora scenen.Inget fel i att va äldre alls,så nu funderar
jag på om det inte finns en framtid för mej där sen.Singback förstås,eller varför
inte lite poledance.
 
När "Stora" & Co åkt hem till sej fick jag besök på "ballen" av "Mellan"
och hennes kompis J så vi satt där ett par timmar och tjattrade.
 
Senare på em hjälpte Prinsen svärsonen med att lyfta och bära in fönster
i tillbyggnaden som görs.Uterum med Spaavdelning,jomantackar,fint skareva!
 
Min käre svärson kör kranbil på jobbet och kunde passande låna den
för att lyfta fönstren till plats över huset.
 
Hade man varit lite mer våghalsig av sej kunde man ju bett om ett bungyjump
uppifrån kranen,men vafan nu blev det inte så!
 
Smidigt iaf att slippa lägga en massa timmar och ryggar på att försöka bära
alla fönster (som ju väger bly) från punkt A till punkt B.
 
Lewi sysselsatte sej undertiden med pappans jobbkylväska och efter att vi
intagit mat och druckit lite kaffe satte vi oss bara ner en stund för att chilla
som ungdomarna säjer.
 
Tänk va,att även småbarn kan det här med att hantera en Iphone.
Jag tror fan att dom får det med modersmjölken numera.Minen då
"Siri" svarar är obetalbar,för att inte tala om ifall det är nån som ringer
och telefonen vibrerar.Jag skrattade så tårarna rann.
 
"Växeln hallå,hallå"!
 
Ja som sagt,det var min (vår) lördag.
Idag står vad jag vet inte ett skit på agendan
och det kan ju va lika skönt det.
Byn har återtagit sin vanliga form igen
och nåra grillade kalkon eller strutshamburgare
lär jag inte få tag på heller,såtillvida att jag inte
själv drar fram grillen.
 
Å andra sidan ska jag försöka komma i nån
slags bättre form rent allmänt,varför får ni
veta framöver.Närmare bestämt om en sisådär
32-33 dagar.
 
Håll ut eller skit i´t!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0