Vem smittade Majso?

Näst efter snö och kyla,är förkylning
en av dom tråkigaste grejerna.
 
Vem fan har smittat mej lixom?
 
Tre nätter i rad har jag nu legat och
försökt svälja normalt,men det enda 
som händer är att det känns som sand-
papper och gör jävligt ont.
 
Att det dessutom känns som om nån har
virat sjutton varv silvertejp runt skallen och 
dragit åt så inihelvete gör knappast måendet
bättre kan jag säja.
 
Men,det som inte dödar det härdar,och det
vore väl fan om jag inte ska lura både baciller
och eventuella skitvirus INNAN dom fått fullt
fäste i min redan stackars sargade kärringkropp.
 
Jag försöker ignorera så gott det går.
På dagarna bryr jag mej inte så värst
mycket,men nätterna.Varför i hela friden
ska det ALLTID kännas extra jobbigt då!?
 
Tills på fredag måste jag iaf ha blivit bättre,
då kommer nämligen "fibersnubbarna" och
ska installera det sista här.
 
Man vill ju lixom inte gå och se helt däckad
ut samtidigt som det snörvlas och kanske
yr en massa skit över till dom.
 
Näevars,nu tar jag i med hårdhandskarna.
Så lätt ger jag mej inte.
 
Lite kaffe på det här och det kommer kännas
lite bättre ett tag iaf.
 
Tjingeling dårå!
 
Fågelskrälle att sätta sej i trädet långt bort i skogen då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0