Uppstyrt

Imorse när jag som vanligt låg och
filosoferade under täcket huruvida jag 
skulle ligga kvar och ha ont eller gå
upp och försöka skita i värken,så
bestämde jag mej iaf för att klä på
mej och ta morronkaffet.
 
Klockan hade ännu inte slagit sex,
utanför fönstret var det mörkt så
jag tände lite lampor och satte mej
ner vid datorn en stund.
 
Sen sa jag till mej själv att direkt ta
fram gravyrpennan och sätta kontakten
i väggen för att börja.
 
Och tänka sej,det funkade!
HALLELUJA,jag styrde upp torsdagen
så pass att jag nu kommit en BRA bit
på väg och det är inte annat än att jag
känner mej förbaskat nöjd nu när det
är dax för en välförtjänt mugg kaffe.
 
Om man inte vet så kanske man lätt kan tro att det är snabbt överstökat
med att få ett glas färdigt.Men så enkelt är det inte,såvida man inte hafsar
och slarvar som en dåre.Det ligger inte riktigt för mej att göra så,tvärtom
är jag ruskigt självkritisk,på snudd till galen vad det gäller att få det så
perfekt som möjligt.
Faktum är att jag hellre kasserar ett glas jag inte är helt nöjd med,man lämnar
lixom inte ifrån sej nåt som är "sådär".Inte ens om inte mottagren skulle
upptäcka ett pyttelitet snedskär.
 
Fem moment har jag på varje glas,så
som ni förstår då tar det sin lilla tid.
 
Nu ska jag emellertid fortsätta med
att gravera lite.Gårdagens glas är
inslagna och nerpackade för färd
nästa vecka,och vi får ju verkligen
hoppas att dom som ska använda
dom blir riktigt nöjda OCH glada!
 
Tjingeling!
 
 
 
Andra sidan av "Connyglaset" då mottagaren gillar gamla grållar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0