När man sitter och retar upp sej

Jamenvisstdå,jag vet att det egentligen
inte tjänar nåt till att reta sej på sånt som
uppenbarlig aldrig kommer förändras,men
nu är jag ju på vissa plan jävligt tålmodig
OCH till viss del optimist.Så pass att jag
ändå inbillar mej att NÅN satans gång,även
om jag så ska tjata mej grön,så KANSKE
det sker en förändring.
 
Men iaf,grejen är den att jag så sent som
i fredags återigen hade en diskussion i
ämnet "Huset gud glömde",som ni förstår
till typ ingen nytta alls.Trots att jag var 
extremt tydlig och in i minsta detalj både
var saklig OCH vänlig.
 
Men näerå,det är som om det odlats nån
slags "antiförståfrön" och mottagandet
av synpunkterna besvarades med rena 
töntigheterna utan sån somhelst förankring
vare sej i fakta eller verklighet!
 
Till slut när jag härsknat till (fast på ett auktoritärt
och vänligt MEN bestämt sätt),sa jag bara:
"VI SÄJER SÅ,TACK & HEJ"!
 
Joråsatte!
Värmen hur funkar den?
Gissa 100 ggr.
Har du stopp i nåt avlopp?
Gissa 200 ggr!
Har du andra synpunkter?
JA,det kan man ge sej fan på ATT jag har,men
inte faderullan spelar det nån roll...tydligen!
 
Så efter att ha retat upp mej lite kom jag på
ännu ett sätt att åtminstone FÖRSÖKA få in
nån slags "aha-upplevelse"!!
 
Så,blir det fler tillfällen (ha,ha klart det blir!),då
ska jag lägga fram det i målande bilder,typ såhär:
 
"Tänk dej att du köper och betalar en sprillans ny
traktor för säj en sisådär 500 tusen.Du får den hem-
fraktad på lastbil och kan inte bärga dej förrän du
får klättra upp och sätta dej i den nya fina hytten.
Sätter i nyckeln,vrider om....men.det händer absolut
INGENTING,det är bara tyst,jävligt tyst!
 
Du hoppar ur för att kolla motorn men upptäcker att
det inte finns nån motor!!TOMT!
Hoppsan,snopet såntdär va.
 
Tänker du då att:
"Ja,men den är ju fin att titta på,skön att sitta i och
vaddå,500 tusen är det ju ändå värt bara för att HA den!!
Skitsamma att den inte funkar"!!!!
 
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
Visst då,lite påhittig får man ju va,även om det måste
till ett antal "historier" innan poletten ev.trillar ner.
Man kan ju bara göra sitt yttersta och det man förmår.
 
Och som sagt,jag kommer ALDRIG ge mej!!!
PUNKT!
 
(Imorrn ny vecka,vi ses/hörs nog då,tror jag)
 
Jag ska som ovan filur samla på mej ännu mer och lägga i bevissäcken!!He he!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0