Minikonstnären och brorsan på besök

Det föll sej som så att jag denna
fredag fick besök på morgonkvisten.
Eller förmiddag kanske är rätta ordet,
för klockan hade faktiskt passerat 10.
 
Men iaf,efter lite prat och bus ville Wille
återigen pyssla.
Jag vill rita sa han!
 
Okej tänkte jag,det kan du visst få men
vore det inte roligare att måla en tavla?
 
JAAA blev svaret direkt.
 
Då hämtar vi lite grejer och tar på dej ett
förkläde fortsatte jag,och vet du,tavlan
kan du ge till farfar i present imorgon 
när du ska dit och gratulera honom.
 
"Wow" blev reaktionen och så satte han
fart den lille konstnären och pysslingen.
 
Grönt är skönt tänkte jag och lät det lilla livet hållas!
 
Mini hade krupit in under ena stolen och försökte åla sej fram.
Tänk så spännande det är att va på upptäcktsfärd iaf.
 
När första tavlan var klar fanns det ingen hejd på skapandet,så jag fick helt
enkelt hämta en canvasduk till OCH andra färger som Wille själv valde ut.
 
Lewi roade sej med att dra sönder mattan när jag inte såg,så nu får jag skriva
upp en ny på önskelistan (läs:kravlistan) till hans föräldrar.
För övrigt står det sedan länge även "ny soffa" på den listan.
Tänker dock vänta en liiiten stund till innan jag överlämnar den,det kan ju mycket
väl hända att jag får tillfälle att fylla på med fler grejer.
 
Så:jobba på pappa Salkin så ni kan
lösa ut er framöver =)
 
Det var det det,och peppar,peppar ta i trä och
slå tolv knutar på radbandet samtidigt som jag
hoppar jämfota baklänges i form av en åtta,
än sålänge har fredagen den trettonde bara
bjussat på bra grejer.(bortsett från mattmarodören då)
 
Så jag tänker som så att en lagom soft kväll
framför tv´n som en lugn förpensio kanske
kan upprätthålla ordningen.
Naturligtvis med nyttig mat OCH kaffe på det.
 
Vinet är ju som ni vet bannlyst ett par
månader framöver.
 
Kram & nyp i rumpan ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0