"Hänga-med-kompis-dag"

Sent igårkväll fick jag förfrågan om
jag ville hänga med DLV på en bil-
tur till en annan stad.
 
Hon var nämligen tvungen att skaffa
mera sygrejer till soffan och kuddarna
som hon just nu håller på att klä om.
 
Visst då svarade jag,naturligtvis följer
jag med som trevligt sällskap,det är ju
alltid roligare att vara två,allrahelst en
gråkall söndag i januari.
 
När ärendena var uträttade sa DLV:
"Asså jag MÅSTE ha nåt att äta,magen kurrar hela tiden",varpå
nästa stopp förde oss direkt in på "FRASSES".
"Vad ska DU ha frågade hon"?
 
Jag tvekade en stund sen frågade jag killen
bakom disken ifall kaffet fortfarande var som
blaskigt silverte.Men han sa:ta en mugg jag
bjuder,så kan du se själv.
 
Jag betalade dock men tog en extrastark sort
(om man nu kan kalla automatkaffe det!),och
när jag sen skulle sätta mej,då hade DLV fått
TVÅ små glassar till oss av snällingen.
 
Ameh fatta gulligt!
Vi tackade förstås så himla hjärtligt för dom
och för vänliga gesten varpå han kontrade:
"Jamen det tycker jag ni var värda"!
 
Vad kaffet anbelangar,så var det denna gång
helt okej.tror jag tog Cappuchino (stavas det så?)
 
Nu sitter jag åter här efter en hjärtevarm kompisdag
och fryser fötterna av mej.
Filten har jag snurrat runt mej men det hjälper fan
inte mycket.
 
Den här vintern kommer sluta i katastrof för värden
om han inte börjar lyssna på och göra nåt åt det
jag ständigt ber och tjatar om.
Nämligen plusgrader "NORMAL" standard!!!
 
Finns inte en sportslig chans att jag överhuvudtaget
ens har en tanke åt full månadshyra innan sommarn
gör sin entré igen.
Inte förrän inomhustemperatur håller sej på en jämn
nivå och golven slutar va kalla som en isbana!
 
Tack för nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0