Bagare & mormor på samma dag

Som vi har styrt och ställt Wille och jag.
 
Efter att han ätit dubbel portion med
kvällsmat igår och badat efter det,så
slocknade han nästan omgående i
soffan strax före 20.00.
 
Imorse låg vi kvar i sängen en stund
och kollade på "Happy feet" innan det
var dax att koka gröt,bre macka och
göra lite O´boy till lilla herrn.
 
Sen dröjde det inte lång stund förrän
mamman och lillebror stod i farstun,
och då passade jag på att steka pann-
kakor till lunchen.
 
Det är skitjobbigt att försöka sej på krypning när dom envisas med att dra på
mej halkiga strumpor,så jag kollar väl lite på grejerna som lagts fram istället.
 
Wille som med min hjälp igår gjort
presenter till mamman och pappan
var ivrig att få ge den första.
 
Det bästa han vet är att pyssla,så vi letade fram två nya kaffemuggar och lite
porslinsfärg.Sen skapade den lilla konstnären sina fina gubbar på muggarna
som sen brändes i ugnen.Den vänstra till mamma och högra till pappa Salkin.
 
Älskar´t,finns väl inget finare att få än något som är gjort med kärlek ♥
Ska nog be Wille att måla en till mej oxå!
 
Älskade skruttungen med mjölkmustasch och pepparkakssmula i mungipan ♥
 
Och såklart den andra lika älskade lilla skrutten med avocadomos vid munnen ♥
 
När vi sagt tack och hej fortsatte jag
med överraskningsårtan till lilla Mia
som fyller år imorr´n.
 
Hon skulle ju komma och hämta lite
pistagepraliner hade vi bestämt,och
då passade jag på att langa fram lite
mer gott.Istället för present i papper
fick hon en PÅ tårtpapper att bjussa
sina gäster på.
 
 
Hon älskar ju att sy,så det fick bli en hasttårta fylld med hemgjord hallonmousse
dekorerad med Noblesse och chokladknappar lite guldigt retro sådär.
 
Hoppas den smakar tänker jag
och säjer GRATTIS bästaste Mia
till din födelsedag,hoppas den
blir toppen precis som du ♥
 
Imorr´n är det röd dag fast med
vitt ute.Roligare kan man ju ha
än med snö och kyla förvisso.
 
Så jag kommer lyxa till dagen med
en extra mango tror jag nog.
Till prinsen ska jag göra pizza,och
kanske att jag slickar lite på kanten
men fan inte mer,jag ska käka kassler
och blandsallad extraallt och inte tusan
gråter jag för det,näerå,tvärtom faktiskt.
 
Sallad,mango och vatten,samt kaffe
och lite frusen kvarg,bättre kan det
fan inte bli!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0