Man ska aldrig "ta skit" som är obefogad

Man ska inte hänga ut folk,så för
att "prata" allmänt kan jag ju iaf
säja,att det finns många som har
väldiga problem med sej själva men
låter det gå ut över andra.
 
Dom vet bara inte om själva ATT dom
har problem,och i sin iver över att då
få må bra en stund,så kör dom likt ång-
vältar över det mesta som kommer i
deras väg,åtminstone kör dom över såna
som dom "tror" ska ta åt sej och som
kanske verkar göra det bara för att dom
inte opponerar sej eller käftar tbk.
 
Sorgligt säjer jag,så jävla sorgligt att vissa
inte har högre självkännedom eller ens en
liten gnutta empati innanför bröstbenet.
 
Nu är det ju dock som så,att alla som drabbas
kanske inte pallar att stå emot,inte kan skaka
av sej allt ofördelaktigt och till största delen
oxå totalt irrelevanta som den "osäkre" häver
ur sej allt som oftast.
 
Dom tycker jag såå jävla synd om,för själv har
jag kommit så långt i både tanke,handling och
utveckling,att jag låter elakingarna hållas.
 
Låt dom snacka sitt dravel,låt dom gå på och
härja bäst fan dom vill för jag tänker varken
ta åt mej eller lägga energi på sånt.
 
Jag kan ju för det första INTE ändra någon annans
beteende och än mindre tydligen få dom att förstå
att dom tids nog antagligen kommer stå där påkomna,
ensamma och genomskådade.
 
Jag har nog med mej själv och mitt och är alldeles
för värdefull för att låta någon annan trampa på mej.
 
Passar jag inte in eller duger som jag är,ja då är
jag inte rätt person för den andre,då säjer jag tack
men NEJ tack,jag besparar mej dumheter och annan
helt ovidkommande skit.
 
Man ska tycker jag,kunna vara sej själv i alla situationer
och bland vilka det än må vara.Varför förställa sej och
utge sej för att vara något/någon man inte kan stå för
när det väl kommer till kritan???
Jag förstår inte grejen!
 
Nä och som sagt,var dej själv och var stolt över den
du är,sålänge du är empatisk och inte gör andra illa
då kan du bära fanan högt.
Och råkar du inte passa in i alla sammanhang-fine,man
behöver inte göra det.
Låt det bara inte gå så långt att du blir någon du inte
kan stå för och var inte rädd för att ha DINA åsikter.
 
Ta INTE obefogad skit i onödan,vänd hellre på klacken
och gå därifrån med ett leende.
 
För ibland måste man helt enkelt acceptera det
man faktiskt inte KAN acceptera!
 
"DU" är unik...glöm ALDRIG det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0