Det var ju tråkigt

Men iaf,vi har ju haft och HAR en s.k
nybyggnation i kåken sen oktober
förra året.
 
Slammer,borr,damm,dunk och allmän
oreda från morgon till sena eftermiddagar.
 
Nu har iaf en av dom tre lägenheterna fått
nya hyresgäster.Den andra håller på att bli
bebodd och den tredje är det inflytt i 1/3.
 
Som ni förstår har det då varit FULLT med
snubbar som kommit och gått,både med
rörtänger och diverse andra hjälpmedel.
 
Men iaf,den 14 januari fick jag TOTALSTOPP
i avloppet eller rättare sagt golvbrunnen i mitt
badrum ville inte längre va med och forsla
undan vattnet som rinner ner.
 
Kan ju kanske tyckas löjligt att bli irriterad över
en sån liten petitess med tanke på allt som varit,
men just DÄRFÖR blev jag och ÄR jävligt irro.
 
Det tar ju fan ALDRIG slut,och NEJ,jag varken
kan eller har råd att byta denna lya mot en annan!
 
Men iaf,runt den 18e januari påtalade jag så åter
det problemet (samt ett par andra),varpå jag fick
till svar att:
"den 26e januari är det slutbesiktning av nya lägen-
heterna,och innan dess har vi INTE tid".
(typ:SLUTA TJATA OM BAGATELLER,fattaruinte att vi har viktigare saker för oss)
 
Jag bah:
"Suck och jaha,jag orkar fan inte mer,men glöm
INTE att det faktiskt finns BEFINTLIGA hyresgäster
här i huset oxå...PUNKT och hej då"!
 
Men iaf,och vad har vi för datum idag???
Är det möjligtvis den typ 29e januari?
Eller????
 
NÄE,det är redan den sjätte FEBRUARI och inte
så mycket som en halv bokstav har jag hört
knystats om att avlopp mm ska fixas.
 
Nu pratade vi iof inte om VILKET år det skulle
åtgärdas,och det va ju förvisso jävligt dumt
för att inte säja rentav klantigt av mej att INTE
fråga om det och ev.oxå ha bandat samtalet.
 
Klantigt dumma mej lixom!
Nu får man alltså stå sitt kast IGEN!
(obs IRONI,jävligt mycket IRONI där)
 
Jorå,så ligger det till på fronten.
Och förkylningen håller i sej den med.
 
MEN,om knappt två månader,då har vi
sommartiden här igen,och DET är iaf
NÅT man vet med säkerhet INTE kommer
skjutas på framtiden.
 
Stay positive and relax!
Försöka duger!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0