Mera gott och onyttigheter

Det föll sej som så att en väldigt
rar vän frågade om jag hade gjort
nåt julgodis iår,och det har jag ju.
 
Hon ville nämligen ge lite hemgjort
till ett par jobbkollegor på tisdag.
 
Jag har ju som sagt en del i gömmorna,
men när någon annan frågar och när det
i sin tur ska ges bort då vill iaf jag att det
ska var pinfärskt och nygjort.
 
M.a.o blev det ännu lite mera tillverkning
här i köket idag.
Man tror inte att det ska ta så värst lång
tid att fixa till,men det gör ju det trots allt.
 
Nu är jag nästan klar,åtminstone för nu.
Imorronbitti ska jag avsluta med nåra
chokladhjärtan med apelsinsmak.
 
Gav mej på ett sprillans nytt påhitt,
nämligen saffran och kardemumma-
tryffel.
 
Piffade till dom med vit choklad
och lite guldstänk.
 
Det ser ju inte så mycket ut,men
burkarna blev iaf fulla när jag ställt
ner alla cellofanpåsar.
 
 
 
 
 
 
Nu har köket stängt för tillfället och
jag kommer om inte drömma godis,
så iaf förnimma dofterna ett bra tag till!
 
 
Goder natt!
 
 
Trackback
RSS 2.0