Ko(l)la

Sent igårkväll fick jag för mej att
koka laktosfri kola.
 
Alltså,jag älskar doften som sprider
sej i köket när det blir varmt i grytan.
 
Jag skulle faktiskt vilja påstå att det
här är vackrare än alla tomtar tillsammans.
 
När kolan stelnat lite skar jag som
ni ser små bitar,och i några av dom
satte jag en liten pinne för jag tänkte
testa om det gick att göra små miniklubbor.
 
Imorse när jag skulle slå in kolorna i
plast fick jag dock för mej att doppa
några i choklad,och såhär blev det!
 
Dom blev ganska maffiga trots allt,så jag tror 
faktiskt att man nöjer sej med en åt gången.
 
Efter att ha stökat i köket kändes det
skönt med en nypa luft.Solen skiner
och det gnistrar fint i gräset och på
löven som ligger kvar.
 
Får jag önska,så hoppas jag mer än mest
på att det INTE kommer nån snö alls.Några
minusgrader är helt okej,men hellre en grön
vinter än en vit med snöskottning och jävla
massa elände runtomkring.
 
I em måste jag väl dessutom byta till vinter-
däck på bilen.Dom säjer att det är lag på såna
från 1:e december,men smart som jag är vill
jag spara på både dubbarna OCH miljön med
att vänta så länge det bara är möjligt.
Man KAN ju gå oxå,åtminstone kortare sträckor.
 
Nu väntar fikagäst och lite pyssel i syrummet,
eller "alltiallorummet" som man oxå kan kalla´t!
 
Kram på er och ha en finfin måndag ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0