När allt ställs på sin spets

För att inte grotta in mej alltför mycket
och precisera in absurdum,så kan jag
bara säja EN sak:
var uppmärksamma på er tandstatus
och begär OM ni är eller känner er det
minsta osäkra,en "second opinion".
 
Det är tyvärr som så,att jag sitter med
en klump stor som Kebnekaise i magen.
 
Jag har trott och inbillat mej att det varit
under kontroll med emalj och så vidare,men
jag fick bokstavligen talat en smäll på käften
för en månad sen,då jag från ingenstans fick
en trevande varning om att allt verkligen inte
är okej!!!!
 
Idag ska jag till en NY tandläkare,just för att
få "en second opinion" ang.status.
 
Man målar ju gärna fan på väggen och tänker
det värsta och det absolut sämsta scenariot.
 
Jag mår faktiskt illa,så jävligt känns det.
Jag har alltså blivit förd bakom den stora,
tunga gardinen TROTS att jag i ALLA år
sagt att det MÅSTE talas om INNAN det
blir allvarligt MEGA.
 
Faktum är att jag handlat i god tro,man antar
ju,tror och verkligen hoppas att såna som ska
kunna "sin sak" INTE ljuger för en.Hade jag
själv varit utbildad eller det minsta kunnig på
området hade jag ju inte låtit mitt öde vila i 
dessa händer.
 
Jag är faktiskt förbannad så inihelvete,jag
skulle vilja sparka ut tänderna på dom som
ljugit mej rakt ner i halsen och jag skulle
mer än gärna vilja dra detta till högsta dom-
stolen.Inte för att jag tror att det skulle hjäpa
så värst mycket eller ens att jag kan ändra
på nåt som redan stjälpts,bara för att.
 
Ja,ja,med darr på fingret och gråten i halsen
ska jag nu försöka ta mej samman och pallra
mej till nya tandis.
Förhoppningsvis blir jag inte av med alla mina
tänder.
 
Tänka positivt till annat bevisats och försöka
behålla lite av det inneboende jävlaranammat
som brukar finnas där.
Det är svårt,det är JÄVLIGT svårt men jag ska
göra mitt yttersta.
 
Kram ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0